Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hantera ångesten...? Tips?

Har med nöd och näppe kommit ur sms-lånefällan,och har efter ca 2 år av skitlån blandat med onlinespel en skuld på 700000kr....
Har fått ja från banken om att de tar över alla lån med min man som medlåntagare och hans bostadsrätt som insats. Är självklart tacksam till max, men känner en enorm ångest inför de kommande 4 åren där han tvingas stå på mitt lån, men å andra sidan har vi inget liv tillsammans om jag ska vara stolt och säga 'nej tack'....
Hatar den här ångesten ich all skuld. Känns som att jag inte är värd att få hjälp

Jag förstår din känsla. Man vill ju vara självständig. Men skatta dig lycklig som får hjälp och slipper jaga pengar. Han kunde ha sagt nej men sa ja. Fokusera på att må bra och komma ur beteenden som gjorde att du hamnade här. Kram.

Tänk att det bara kan bli bättre nu! Titta framåt och lägg din energi på att uppfylla nya mål. Det är så energikrävande att tänka för mycket på vad man gjort och varför man gjort det! De flesta av oss här har köpt sig dyrbara erfarenheter som vi kommer att ha med i bagaget livet ut. Vi har lärt oss något, det är huvudsaken. Jag är glad för din skull!

Ångesten du hade när du spelar slipper du iallafall. Du slipper ljuga, du slipper hitta nya lån, du slipper jaga vinster. (så var det för mig iallafall)
Jag tror att denna ångest släpper så småningom. Din man vill ju hjälpa dig! Ni delar ett liv ihop och han älskar dig! Man kan inte hjälpa att man hamnar i ett spelmissbruk, men man kan be om hjälp och det har du gjort. Och det är ett stort steg! Iallafall var det för mig, att bara erkänna för sig själv att man är spelmissbrukare är stort!

Ta en dag i taget, så tror jag att det kommer kännas mycket bättre snart.
Du får gärna skicka pm om du vill prata om allt. Stor kram

Tack snälla ni! Det går verkligen upp och ner; ena stunden är jag tacksam,taggad till tusen och ser hur ljus framtiden kan bli om 4 år när lånet är färdigbetalt, nästa stund känns det som att det inte finns en suck i världen att det kommer att funka,är livrädd att min man kommer att kämna mig, att min familj aldrig mer kommer att lita på mig och att jag kommer att strunta i allt. Gick på mitt första GA-möte igår iaf och det kändes toppen! Häftigt att människor man aldrig träffat kan ha precis samma känslor! Tack igen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp