Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hade ni gjort?

Det verkar som jag kommer få tbx på skatten åtminstone en del av pengarna.. Det är så att oavsett vad, så kommer det så småningom bli utmätning på lönen för att jag har lån på ca 280000 kr och har släppt allt nu till kfm.. Nu undrar jag vad ni har för råd till mig?? Ska jag betala några skulder nu ändå eller ska jag spara pengarna till löneutmätningen då det blir knapert och till jul och födelsedagar behövs det ju lite pengar!! Hur hade ni gjort??

Spara dom för att ha i reserv. Men plocka ut dom från kontot, för det händer att kronofogden drar direkt från kontot, särskilt om de vet att det kommit in en större summa

skattepengar

Kronofogden kan ej ta pengar från någons konto, löneutmätning sker via lön

Skulle också spara så mycket som möjligt !!

Men får kfm verkligen gå in och plocka pengar tro,
usch låter inte bra !?

Det verkar som jag kommer få tbx på skatten åtminstone en del av pengarna.. Det är så att oavsett vad, så kommer det så småningom bli utmätning på lönen för att jag har lån på ca 280000 kr och har släppt allt nu till kfm.. Nu undrar jag vad ni har för råd till mig?? Ska jag betala några skulder nu ändå eller ska jag spara pengarna till löneutmätningen då det blir knapert och till jul och födelsedagar behövs det ju lite pengar!! Hur hade ni gjort??

du jag tycker inte du skall betala på några skulder.du kommer släppa allt och betala tillbaka via utmätning.jag hadde tagit ut de pengarna sparat eller unnat dig något.jag hadde inte betalat nån skuld alls.det är tufft ibland ändå med utmätningen.man klarar sig men kommer tillfällen då man behöver extra.

Skulle också spara så mycket som möjligt !!

Men får kfm verkligen gå in och plocka pengar tro,
usch låter inte bra !?

jo tyvärr har jag läst om flera som drabbats av detta.att kfm går in tar pengar om en större summa klingar till på banken.de har insyn i fasiken i allt.
men som sagt läst på forum om att det drabbat andra har ingen erfarenhet själv av det.men jag överför allt som jag får extra eller över, till ett annat bankort bara för att jag litar inte på kfm.men jag tror det förekommer.

Ok låter ju rimligt faktiskt!! Tack för era råd... Ja det blir ju en tuff tid framöver...

Kronofogdemyndigheten och Skatteverket har ett samarbete, där Kronofogdemyndigheten har all rätt att ta av pengarna som en person får tillbaks från Skatteverket.

Även de pengar som skatteverket redan satt in på mitt konto? Hur kan de ha rätt att gå in på mitt konto?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp