Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hårda är lånebolagen mot missbrukad kredit anm?

Hur hårda är lånebolagen mot missbrukad kredit anmärkning eller måste man söka via bisnode eller annan upplysningstjänst?

Hårda skulle jag säga!

Det jag förståt är att en betalningsanmärkning är hårdare och att missbrukad kredit syns inte överallt.

Det jag förståt är att en betalningsanmärkning är hårdare och att missbrukad kredit syns inte överallt.
Misskött kredit syns inte på Bisnode och Creditsafe (om det inte ändrats nyligen) men syns på uc under Anmärkningar och väger tungt.

Jag upplever den kanske lite mittemellan, haha. Den är hård för betyget på kreditkollen / kreddy. Dock kanske de är samma med "vanliga" betalningsanmärkningar. Men jag har 2 misskötta krediter och 1 missbrukat bankkonto och har ändå lyckats fått privatlån via lendoCoop, detta är för att alla kreditföretag inte ser missbrukade krediter på den upplysningskopian dom får. Samt att de inte syns på bisnode eller creditsafe.

Jag upplever den kanske lite mittemellan, haha. Den är hård för betyget på kreditkollen / kreddy. Dock kanske de är samma med "vanliga" betalningsanmärkningar. Men jag har 2 misskötta krediter och 1 missbrukat bankkonto och har ändå lyckats fått privatlån via lendoCoop, detta är för att alla kreditföretag inte ser missbrukade krediter på den upplysningskopian dom får. Samt att de inte syns på bisnode eller creditsafe.
Så har du lyckats få lån med missköttkredit hos Coop och Lendo? Hur var dina förutsättningar för övrigt då??

Så har du lyckats få lån med missköttkredit hos Coop och Lendo? Hur var dina förutsättningar för övrigt då??
Japp det stämmer.
Inkomst 390.000kr
Underskott 52.000kr
3 förfrågningar (blev 4 med Lendo)
UC score enligt kreditkollen 18,4 %
UC score enligt kopian till coop 1,8%.
Fick 120.000 kr till 5,4 % ränta. Inga kompletteringar, utbetalt på 2 dagar.
Tillägger att de EJ var samlingslån utan endast ett privatlån.

Japp det stämmer.
Inkomst 390.000kr
Underskott 52.000kr
3 förfrågningar (blev 4 med Lendo)
UC score enligt kreditkollen 18,4 %
UC score enligt kopian till coop 1,8%.
Fick 120.000 kr till 5,4 % ränta. Inga kompletteringar, utbetalt på 2 dagar.
Tillägger att de EJ var samlingslån utan endast ett privatlån.
Okej men hur mycket i övriga lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp