Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hårda är Intrum med Risicum skuld egentligen?

Har ett lån hos Risicum på 5000 kronor (5700 med ränta) som jag funderar på att släppa till Intrum då det är tröstlöst att varje månad låna, betala tillbaka och låna igen. Jag tänker också på den ångest jag känner varje månad innan jag vet om jag får låna igen. Men efter att ha löst runt i alla trådar om Intrum och Risicum så är det väldigt olika uppfattning om hur de är att ha och göra med när det gäller Risicum/Okmoney lån. Så innan jag tar beslutet skulle det vara till mycket stor hjälp för mig om ni alla som har med dem att göra kan tala om det jag funderar på är en bra idé eller om situationen bara blir värre. Jag skulle också vilja veta vad för månadskostnad jag kan få. Jag tackar er alla på förhand för att ni hjälper mig med detta för jag vet inte vilket som är bäst.

Intrum

Jag tycker de är snälla och hjälper när man behöver sänka amortering en månad

För min del när jag hade OKmoney och Risicum så lät jag dessa gå till Inkasso för att på det sättet få en avbetalning. Det jag räknade på är att det inom 6 månader skall vara betald (Då inkasso bara accepterar en avbetalning på 6 månader). Du har inte någon kontakt med smsföretagen utan det är till Inkasso som du ger din summa som du kan avbetala på. Så låt säga att du har en skuld till Inkasso på 6000kr med avgifter inräknat så skall det inte vara några problem att få en avbetalning på 1000 i månaden.

Gjorde så med alla mina sms-lån och när dessa var betalda så ringde jag till dom för att spärra mig från att ta mera lån. Så nu är man nästan skuldfri alla sms-lån företagen. Det enda som jag har kvar är förskottslön och kortlån. Dessa håller jag på ett tag då jag bara tar lån på dom tills dess att man klarar av att leva på lönen.

För min del när jag hade OKmoney och Risicum så lät jag dessa gå till Inkasso för att på det sättet få en avbetalning. Det jag räknade på är att det inom 6 månader skall vara betald (Då inkasso bara accepterar en avbetalning på 6 månader). Du har inte någon kontakt med smsföretagen utan det är till Inkasso som du ger din summa som du kan avbetala på. Så låt säga att du har en skuld till Inkasso på 6000kr med avgifter inräknat så skall det inte vara några problem att få en avbetalning på 1000 i månaden.

Gjorde så med alla mina sms-lån och när dessa var betalda så ringde jag till dom för att spärra mig från att ta mera lån. Så nu är man nästan skuldfri alla sms-lån företagen. Det enda som jag har kvar är förskottslön och kortlån. Dessa håller jag på ett tag då jag bara tar lån på dom tills dess att man klarar av att leva på lönen.

Tack för ditt svar kan man inte få på längre tid än 6 månader hos Intrum generellt, eller gäller det för Risicum/Okmoney?

Jag vet att mitt problem är litet i förhållande till många andras här på forumet men det ger mig ändå jätteångest då jag inte kan låna av dem igen om jag låter skulden gå till inkasso. Men jag klarar inte av oron längre över att inte få låna igen när lånet är återbetalt för det verkar som smslåneföretagen blivit hårdare. Så jag behöver råd från er hur jag ska göra då jag inte kan bestämma mig för vad som är det rätta.

du det svar du fick var nog bara för att försöka va rolig tolkade jag det som.intrium har hafft endast avb på 3 månader när jag hadde dom för några år sedan.oavsett skuldstorlek så var det 3 månader.

svea hadde 6 månader.allt kan ha ändrats i dag hos båda.maila intrium och fråga.

du det svar du fick var nog bara för att försöka va rolig tolkade jag det som.intrium har hafft endast avb på 3 månader när jag hadde dom för några år sedan.oavsett skuldstorlek så var det 3 månader.

svea hadde 6 månader.allt kan ha ändrats i dag hos båda.maila intrium och fråga.

Man kan ha avbetalning längre än de 3,6 månader som folk försöker påvisa. Att anse sig sitta med info och sedan hänvisa till avbetalningsplaner hos intrum som var aktuella för flera år sedan är inte seriöst.

Skriv inte i frågetrådar om ni Inte har aktuell info då det kan skapa stora problem för folk.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp