Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hur får man slutgiltigt besked om beviljad skuldsanering?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noll" data-source="post: 480535" data-attributes="member: 317"><p>Lite uppdatering och fråga</p><p></p><p>Har nu väntat i 100 dagar från godkännande av betalplan. Jag prövade att ringa handläggaren igår för att lyssna hur det går, men hon var ledig och åter måndag. Men tankarna under lång väntan äter upp en...</p><p></p><p>Om man skulle få avslag så undrar jag om handläggaren ringer innan och förklarar varför, eller kommer bara brevet i Kivra?</p><p>Man skulle ju önska att handläggaren kontaktade en innan om det skulle vara någon fundering som kanske föranleder ett avslag så man har möjlighet att förklara och berätta.</p><p></p><p>Har man möjlighet att överklaga ett avslag och hur lång tid har man då på sig?</p><p>Händer något med skulderna under tiden man överklagar? Dvs startas utmätningsförfarandet direkt?</p><p></p><p>Vad ska man tänka på när man överklagar? Ska man kontakta budgetrådgivaren och be om hjälp, införskaffa läkarintyg?</p><p></p><p>Tar med stor tacksamhet emot all input jag kan få då jag ensam famlar mig fram i ett mörker.</p><p></p><p>Det är en stor emotionell omställning att gå från jagad av fordringsägare till att kastas i månader mellan hopp och förtvivlan och mardrömmar om att man kanske hamnar i träsket igen.</p><p></p><p>Under många år så har telefonsamtal, kivra och brev varit rena tortyren. Ständigt jagad. Ständigt påmind. Ringa och böna och be om anstånd, betala mindre någon månad, bet.föreläggande osv</p><p></p><p>Undra om någon fler hållits på halster i <100 dagar sedan godkännande av betalplan och utan kontakt med handläggaren för att kort och gott via brev i Kivra få avslag?</p><p></p><p>Slutligen om det blir avslag vad händer med de pengar som jag i 5 månader betalat in i saneringen?</p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noll, post: 480535, member: 317"] Lite uppdatering och fråga Har nu väntat i 100 dagar från godkännande av betalplan. Jag prövade att ringa handläggaren igår för att lyssna hur det går, men hon var ledig och åter måndag. Men tankarna under lång väntan äter upp en... Om man skulle få avslag så undrar jag om handläggaren ringer innan och förklarar varför, eller kommer bara brevet i Kivra? Man skulle ju önska att handläggaren kontaktade en innan om det skulle vara någon fundering som kanske föranleder ett avslag så man har möjlighet att förklara och berätta. Har man möjlighet att överklaga ett avslag och hur lång tid har man då på sig? Händer något med skulderna under tiden man överklagar? Dvs startas utmätningsförfarandet direkt? Vad ska man tänka på när man överklagar? Ska man kontakta budgetrådgivaren och be om hjälp, införskaffa läkarintyg? Tar med stor tacksamhet emot all input jag kan få då jag ensam famlar mig fram i ett mörker. Det är en stor emotionell omställning att gå från jagad av fordringsägare till att kastas i månader mellan hopp och förtvivlan och mardrömmar om att man kanske hamnar i träsket igen. Under många år så har telefonsamtal, kivra och brev varit rena tortyren. Ständigt jagad. Ständigt påmind. Ringa och böna och be om anstånd, betala mindre någon månad, bet.föreläggande osv Undra om någon fler hållits på halster i <100 dagar sedan godkännande av betalplan och utan kontakt med handläggaren för att kort och gott via brev i Kivra få avslag? Slutligen om det blir avslag vad händer med de pengar som jag i 5 månader betalat in i saneringen? Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hur får man slutgiltigt besked om beviljad skuldsanering?
Topp