hej dom gångerna jag fått avslag så har det kommit på Kivra.Någon som vet hur man får det sista och slutgiltiga beskedet att man fått skuldsanering?
Kommer det i Kivra eller ringer alltid handläggaren? Eller kommer det per post?
Dessa tider stämmer ganska väl till förslaget. Skulle säga iaf inom 6-8 veckor får du förslaget med betalplan.Stod 6-7v för betalplan i mitt inledande beslut. Brukar detta stämma?
Jag har hört nämre 3 månader?
Nästan alla hade redan anmält sina fodringar, men ARS lär väl stöka till det sen tänker jag.Dessa tider stämmer ganska väl till förslaget. Skulle säga iaf inom 6-8 veckor får du förslaget med betalplan.
Däremot efter man fått förslag och betalplan och godkänt förslaget så räkna ca 3 månader till beslut.
Dessa delgivningsprocesser där några borgenärer inte svarar på delgivning av förslaget tar en evighet. Sen när alla delgivningstid och all tid för alla påminnelser gått ut så ligger det ett tag på handläggarens bord innan beslut kommer.
Kungörelsetiden att rapportera in skulder är en månad enl posten i POIT. Den månaden väntar man alltid ut även om alla man angivit i ansökan rapporterat in direkt (för att se om något annat kommer in och ge alla hela den lovade tiden typ). Sen efter en månad kommer förslaget inom ett par veckor, lite baserat på hur mycket handläggaren har på sitt bord. Därav 6-7 veckor totalt från inledande till förslag.Nästan alla hade redan anmält sina fodringar, men ARS lär väl stöka till det sen tänker jag.
Men det har gått ganska snabbt att få in fodringarna lät det som. Jag har inga "skumma" krediter utan stora bolag och allt ligger hos inkasso. Ja förutom den påstådda ARS skulden då...
ARS anmälde en skuld för min man i november , han fick inledande i september. Det kom sen efter att alla har anmält sina födringar.Nästan alla hade redan anmält sina fodringar, men ARS lär väl stöka till det sen tänker jag.
Men det har gått ganska snabbt att få in fodringarna lät det som. Jag har inga "skumma" krediter utan stora bolag och allt ligger hos inkasso. Ja förutom den påstådda ARS skulden då...