Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur få in fler träffar på mitt namn på Google

Om man googlat på mitt (riktiga) namn får man rätt så högt upp Krimfup.se tyvärr
Har en dom på mig så det är inte mycket att göra

Lexbase syns inte, vet inte om det är de själva som ordnat det (jag har mailbombat dem) eller om Google hörsammade min begäran att ta bort mig från indexeringen.

Krimfup.se svarar mig inte ens, så jag tänkte att jag kanske kan se till att fler andra träffar kommer upp istället och knuffar Krimfup till sida 2 åtminstone.

Ser att några FB-inlägg jag gjort för några år sedan kommer upp på sida 1, är i princip oaktiv annars på FB och har ingen lust att posta en massa där bara för att testa.

Kan inget om SEO och har inte råd att betala nån som kan hjälpa mig med det, så jag undrar pm det finns tips på sidor där jag kan skapa profiler som sedan visas i en google-sökning? Tips på "bra" sidor för att vara synlig alltså.

Pinterest, Linkedin och Instagram brukar indexeras högt upp. Kanske även Twitter, Tiktok, Youtube?

Tror inte du kan ta bort dig från Krimfup vad jag läser nu.

Men kopplingen/indexering till Google resultat kan du begära borttagning för här, vet inte om det går i alla fall - men det är värt att prova, tänker att det tar max någon minut:

Annars som Lånhajen säger: skapa massa konton i ditt namn och lägg upp bilder på ex pinterest, inlägg på linked in, kanske skapa en blogg, x, reddit, youtube, bluesky etc. Sociala medier kommer typ högst upp

Senast ändrad:
Jag har fått bort både krimfup och lexbase när man googlar mitt namn. Såhär gör du:

1. Gå in här https://support.google.com/websearch/contact/content_removal_form?sjid=14067867069443166906-EU

2. Välj "Personliga uppgifter ingår i innehållet"

3. Sedan väljer du "adress"

4. Sedan skriver du in som det står exakt på krimfup till exempel: man i "stockholm"
Då skriver du in stockholm.

5. Kopiera länken till krimfup/lexbase och lägg in den där dem ber dig lägga in den. Inom ett par timmar kommer du få ett sånt mejl som bekräftar att det är borta.

Bilagor

• Screenshot_20250516_170956_Gmail.jpg
    Screenshot_20250516_170956_Gmail.jpg
    535.2 KB · Visningar: 28
Jag har reggat mig på alla möjliga sidor nu för att tvätta mitt namn, men det är bara LinkedIn, Pinterest och Facebook som kommer upp när man googlar mitt namn. Nån som har konkreta tips hur t.ex. Instagram kommer upp i sökresultatet? Har varit in och ställt in synlighet i IG-appen, men ingen skillnad. Inte för de andra sociala medierna heller där jag reggat mig. Nån kan säkert tipsa om fler sidor som funkar och som Google plockar upp?

Testa länka från LinkedIn eller Pinterest tex till dina Insta. Är dock inte helt säker på att Google indexerar privata Instagram profiler.

Har du anmält det till IMY? Behövs fler som anmäler dessa sidor :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp