Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur är det med bestridande och utslag

Hej. Jag undrar om det är så att man inte kan åka på ett utslag när man bestridit ett ärende och det är precis i det stadiet som företaget i fråga skall överväga om dom ska ta det vidare till tingsrätt/domstol eller inte.
Känns som att isåfall skulle ska kunna bestrida för att köpa/vinna tid? Och om man inte kan få utslag under tiden är det isåfall om man inte betalar företaget och då döms i domstol till att betala?
Enligt en på KFM kan man inte åka på utslag under tiden man bestridit INNAN domstol. Vill bara dubbelkolla?

Jag vet inte vad du fått för info, du rör ihop saker i alla fall.

Bestrider du ett betalningsföreläggande i tid kan det inte bli ett utslag i det ärendet. Punkt.

En stor andel av bestrida betalningsförelägganden är bara för att köpa tid, man bestrider helt korrekta skulder.
Tråkigt att domstolar belastas med sånt

En stor andel av bestrida betalningsförelägganden är bara för att köpa tid, man bestrider helt korrekta skulder.
Tråkigt att domstolar belastas med sånt

Kan också vara att man vill få till en rimlig betalplan :) man har kämpat länge men bolagen vill ha extrema summor men helt plötsligt vid ett förlikningsavtal så är dom mycket mer samarbetsvilliga...I alla fall har det varit så för mig och min man. Det gäller ju att man följer avtalet sen annars blir det ju skuldsaldo direkt.

Jag vet inte vad du fått för info, du rör ihop saker i alla fall.

Bestrider du ett betalningsföreläggande i tid kan det inte bli ett utslag i det ärendet. Punkt.
Jag bestred ärendet i tid.
Men jag kan väl fortfarande ”straffas” för att jag är sen/inte betalat i tid?
Alltså så här för att tala klarspråk.
Jag bestred ärendet i tid (för att köpa mig tid) kommer betala nu till löning. Då händer väl ingenting? Betalar liksom innan det hamnar has domstol/tingsrätt.
Känns ju lite för lätt? Annars hade väl alla med skulder kunnat bestrida ärende för att köpa sig tid och inte få utslag? Men om man inte betalar i domstol sen då…vad händer då?

Jag bestred ärendet i tid (för att köpa mig tid) kommer betala nu till löning. Då händer väl ingenting? Betalar liksom innan det hamnar has domstol/tingsrätt.
Känns ju lite för lätt? Annars hade väl alla med skulder kunnat bestrida ärende för att köpa sig tid och inte få utslag? Men om man inte betalar i domstol sen då…vad händer då?

Det kommer väl hinna till domstol och ev kan dom tycka att dom vill ha processkostnaderna betalda..

Det är så det görs, det är vanligt förekommande tips här om att göra precis så.

Dom sitter ju med en ex-titel och kan begära verkställighet om du inte betalar enligt ev dom

Det kommer väl hinna till domstol och ev kan dom tycka att dom vill ha processkostnaderna betalda..

Det är så det görs, det är vanligt förekommande tips här om att göra precis så.

Dom sitter ju med en ex-titel och kan begära verkställighet om du inte betalar enligt ev dom
Hm, ja alltså har redan gjort upp med företaget i fråga att jag betalar av allt innan löning. Så jag tror inte ens att domstol är aktuellt faktiskt.
Men vad händer om man inte betalar vid domstol? Undrar mest pga okunskap.

Det gäller ju att ha pengar att betala skulden/skulderna man bestrider. Går det vidare till Tingsrätten tillkommer avgifter. För ansökan och juridiska ombud.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp