- Meddelanden
- 2 206
- Mottagna reaktioner
- 737
- Poäng
- 737
Hej. Jag undrar om det är så att man inte kan åka på ett utslag när man bestridit ett ärende och det är precis i det stadiet som företaget i fråga skall överväga om dom ska ta det vidare till tingsrätt/domstol eller inte.
Känns som att isåfall skulle ska kunna bestrida för att köpa/vinna tid? Och om man inte kan få utslag under tiden är det isåfall om man inte betalar företaget och då döms i domstol till att betala?
Enligt en på KFM kan man inte åka på utslag under tiden man bestridit INNAN domstol. Vill bara dubbelkolla?
Känns som att isåfall skulle ska kunna bestrida för att köpa/vinna tid? Och om man inte kan få utslag under tiden är det isåfall om man inte betalar företaget och då döms i domstol till att betala?
Enligt en på KFM kan man inte åka på utslag under tiden man bestridit INNAN domstol. Vill bara dubbelkolla?
man har kämpat länge men bolagen vill ha extrema summor men helt plötsligt vid ett förlikningsavtal så är dom mycket mer samarbetsvilliga...I alla fall har det varit så för mig och min man. Det gäller ju att man följer avtalet sen annars blir det ju skuldsaldo direkt.