Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

https://cashbank.se/ fakesida?

Hejsan,

Vet inte om jag hamnat rätt men på sistone har jag sökt en massa lån på olika sidor. När man går in på en sida och söker så hamna sidan på flera sidor, vilket får alla klockor och ringa.
Eftersom jag är ny på lån så har jag nog lätt att bli lurad av dessa sidor som rekommendera lån.
Nu har jag en person som skickar flera mail till mig och säger att jag har fått lån och när jag klickar på dennas länk så hamnar jag hos olika låneinstitut. Länken verkar inte heller fokuserad på mig utan mer generellt man kan söka, vilket jag har gjort och även blivit nekad.
Så är det någon som vet om cashbank.se är fejk?

Anna Mattson heter kvinnan som skickar till mig.
Hittar ingen information om denna person heller så jag misstänker det är en påhittad figur.

Dom får väl säkert någon procent på alla som tar lån via dom så dom vill nog att man ständigt ska söka lån.

Det står på den sidan längre ner:

Cashbank.se är en onlinejämförelsetjänst

Fast bara för det står på sidan så betyder inte det att det stämmer.

Dessutom får jag detta skickat till mig, hela tiden.

Hej

Du får detta mail av mig då ditt ärende är uppdaterat hos Cashbank. Vi är därför glada att kunna erbjuda dig möjlighet att ansöka om ett lån på 159 000 kr.

Senast redigerad av en moderator:
Då kommer jag till ytterligare en sida där jag ska söka på nytt. Det är ju uppenbart en fejksida i mina ögon. Då jag faktiskt inte fått dom lån som dom säger jag har fått.

Hejsan,

Vet inte om jag hamnat rätt men på sistone har jag sökt en massa lån på olika sidor. När man går in på en sida och söker så hamna sidan på flera sidor, vilket får alla klockor och ringa.
Eftersom jag är ny på lån så har jag nog lätt att bli lurad av dessa sidor som rekommendera lån.
Nu har jag en person som skickar flera mail till mig och säger att jag har fått lån och när jag klickar på dennas länk så hamnar jag hos olika låneinstitut. Länken verkar inte heller fokuserad på mig utan mer generellt man kan söka, vilket jag har gjort och även blivit nekad.

Hittar ingen information om denna person heller så jag misstänker det är en påhittad figur.

Dom får väl säkert någon procent på alla som tar lån via dom så dom vill nog att man ständigt ska söka lån.

Var försiktig ,söka genom lendo eller Axo dem är säkrare.

Jag gjorde så att jag blocka denna person. Kändes väldigt oseriöst när dom säger jag har fått lån men när jag går in på länken så kommer jag bara till en vanlig lån sida och inte till ett lånelöfte. Beloppet stämde ju inte heller med sidan.

Hejsan,

Om du är ny på lån skulle jag om jag vore dig först läsa igenom lite trådar här på forumet, där får du snabbt en bra överblick över seriösa och bra aktörer, samt vilka du kanske bör ducka för. Jag tycker det är konstigt att du som är ovan lån börjar med att ta SMS-lån som i regel är en enkelbiljett till helvetet om man är illa däran ekonomiskt. Om du sitter illa till antar jag att du har befintliga lån redan och då kanske du inte är så ovan som du tror :)[/LEFT]

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/QUOTE]

Senast redigerad av en moderator:
Hittade detta forum försent. Jag har redan tagit stora lån men jag får inga lån mer och kan inte rätta till mina misstag med ett härligt samlingslån som skulle kunna sänka mina lån med 60%. Jag har inte tagit några smslån. Du har inte läst tråden. Tråden handlar om aktör som säger sig ha lån till mig men det stämmer inte. Jag har nu blockat denna aktör.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp