Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hot om hembesök från inkasso

Hej!
fick idag ett brev från alektum där man sammanställt deras ärenden och vill att jag ska fylla i delgivning regelbundet och hotar med hembesök till hemmet eller arbetet om jag inte fyller i denna. Vad är det frågan om?? Om jag inte svarar inkasso så går det till kf som i sin tur har detta på sitt bord, har funkat hittills att fylla i deras delgivningar.tror att de flesta skulderna ligger hos kf men dem tar ju tillbaka titt som tätt, inkassobrev slutar aldrig komma som dem håller på. Verkar ju som maffia detta

Hotar inkasso med att dom ska göra hembesök? Eller med att KFM kan göra det om du inte skriver på deras delgivning?

Om svarstalongen inte inkommer så kan delgivningsföretag att ta över står det med hembesök, låter galet!!

Det har jag också fått. Finns berättelser på andra forum där folk inte returnerat talongen och fått hembesöket.

Alektum har ett eget delgivningsföretag.

Alektum är det mest rabiata inkassobolaget.
Jo men får dem göra vad dem vill? Ska ringa imorn och fråga va fan dem håller på med. Har så lätt för att bli arg när någon trakasserar mig så hoppas kunna hålla de sakligt… men låter inte rumsrent som dem håller på. Kf borde sköta detta och kikade innan, alla skulder ligger hos kf så va håller dem på med. Känns som rena maffiametoder för att göra det odrägligt att ha skulder hos dem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp