Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hopplösheten - finns en lösning?

Hej!

jag vet inte vart jag ska börja.Jag separerade för ca 5 år , och det va väl där mina problem började..
Va tvungen att sälja bil och hus med förlust och lån och krediter börjades ta kors och tvärs..Jag levde lite över mina tillgångar..Vilket spårade ganska fort, sen så började man spela lite för att på så sätt ev tjäna lite extra, ensamstående och deprimerad som man va. Ibland vann man men mestadels förlorade man, och ångesten vart mer och mer påtaglig .. Nu här flera år senare sitter man med flera skulder på nästan 600000:- och vet inte hur man ska få ordning på allt..
Just nu är min UC under all kritik,
Jag har tagit hjälp för mitt spel, kurator , pratat med skuldrådgivare , och har stöttning av min familj och mina vänner..

Har inga skulder hos KF eller inkasso än, men jag känner att jag orkar inte hålla ihop snart..
Tjänar ganska bra , har 2 st olika jobb och har ut ca 31000:- med 1 delat barnbidrag.

Stressen , och ångesten tar knäcken på en, och jag undrar vad som är bäst att göra.?

*Låta allt gå till KF? Och söka skuldsanering ?

*Orka hålla mig flytande och så småningom ta ett samlingslån..

*Hur mycket kan man ha i lån själv som mest? I samlingssyfte..(Vissa erbjuder ju upp till 600000:)

Hur är det med skuldsanering?

Har hört att det är svårt att få? Och speciellt om det ligger ett spelmissbruk i grunden..

Kan man söka skuldsanering trots att man inte har registrerade skulder hos KF?

Frågorna är många och säkert fler.

Tack för ett riktigt bra forum..

Ifall du får ut 31.000kr efter skatt så borde du kunna betala mer dina lån på överskådlig tid och då får man inte skuldsanering beviljad.

hur mycket kostar dina olika lån och vad är det för räntor? Vad har du för andra utgifter?

Du har iallafall gjort det viktigaste och sökt hjälp för ditt spelande. Det är en bra början.

Hej, skriv gärna ner dina lån och krediter, vad de kostar per månad samt dina fasta kostnader.

Utöver det jämnar du skatten? Har du kontaktat långivarna för att se om du kan få amorteringfritt några månader?

Din totala skuld känns ändå hanterbar sett till inkomsten, handlar bara om du förmodligen har för många olika slags lån och krediter. Skulle du endast ha två stora blanco så vore det inget problem. Så handlar bara om hur du ska hamna i den sitsen.

Hej, skriv gärna ner dina lån och krediter, vad de kostar per månad samt dina fasta kostnader.

Utöver det jämnar du skatten? Har du kontaktat långivarna för att se om du kan få amorteringfritt några månader?

Din totala skuld känns ändå hanterbar sett till inkomsten, handlar bara om du förmodligen har för många olika slags lån och krediter. Skulle du endast ha två stora blanco så vore det inget problem. Så handlar bara om hur du ska hamna i den sitsen.

Hej! Tack för svar!

Ska försöka sammanställa allt och alla krediter..

Har kollat med Ica Banken, där mitt största lån ligger och dom kunde inte erbjuda amorteringsfritt.
Sevenday erbjuder 2 betalningsfria månader, och en har jag använt i år och den andra kan jag använda i december.
Credway erbjuder inga heller, och likaså Avida..

Hur jämkar man skatten? Och vad innebär det?
Vad det det blir för följder?
Restskatt?
Hur länge kan man jämka?

Tack!

Ifall du får ut 31.000kr efter skatt så borde du kunna betala mer dina lån på överskådlig tid och då får man inte skuldsanering beviljad.

hur mycket kostar dina olika lån och vad är det för räntor? Vad har du för andra utgifter?

Du har iallafall gjort det viktigaste och sökt hjälp för ditt spelande. Det är en bra början.

Jag har ut ca 31000:- , på bägge jobb+ 1 utav barnbidrag.. Och det är om inte jag eller något av barnen inte är sjukt någon gång i månaden.
Men säg att jag har ut 28-29k dom flesta månaderna då..

Jag har läst ditt senaste inlägg , och jag lider med dig. Och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig.
Får man fråga hur det är möjligt att få så mycket lån..

Jag har också fått återfall, senast nu i förra veckan, tömde alla krediter , maxade hos Zimpler och t.o.m. spelat på mobilfaktura, så det vet jag inte hur jag ska lösa när den kommer.. Ångesten , och skammen är helt fruktansvärd.
Man vill bara försvinna från allt..Sov en hel natt, slippa all jäkla huvudvärk , känna glädje..

Du måste ha en uppsjö av små krediter antar jag?

Börja med skriva ner alla, total belopp/månadskostnad/ränta.

När du frågat om amorteringsfritt har du hänvisat till Corona och att du har inkomst tapp på grund av det?

På Skatteverket ansöker du om jämkning kommer hjälpa dig lite, men börja skriv ner vad du har får lån så det finns en överblick.

Med den inkomst du har så kommer du lösa detta om du slutar spela.

Du måste ha en uppsjö av små krediter antar jag?

Börja med skriva ner alla, total belopp/månadskostnad/ränta.

När du frågat om amorteringsfritt har du hänvisat till Corona och att du har inkomst tapp på grund av det?

På Skatteverket ansöker du om jämkning kommer hjälpa dig lite, men börja skriv ner vad du har får lån så det finns en överblick.

Med den inkomst du har så kommer du lösa detta om du slutar spela.

som sagt har en del småkrediter och två ganska stora blanco..
Jag ska presentera allt för er.

Jag har frågat Ica Banken om amorteringsfritt, men dom kunde inte ge det , Jag ska Försöka igen och påvisa att jag inte har samma inkomst längre pga Corona.Men dom verkar hårda på Ica Banken, är det någon som har erfarenhet kring dom?
Hur länge bör man söka för att få det ”godkänt”
Såg nu att man kan söka upp till 6 månader..

Kan man bara söka jämkning för 1 månad eller kan man göra det fler ggr?
Är det någon som kan förklara lite närmare? Alt hjälpa mig?
Riskerar man restskatt året efter eller?

Senast ändrad:
som sagt har en del småkrediter och två ganska stora blanco..
Jag ska presentera allt för er.

Jag har frågat Ica Banken om amorteringsfritt, men dom kunde inte ge det , Jag ska Försöka igen och påvisa att jag inte har samma inkomst längre pga Corona.Men dom verkar hårda på Ica Banken, är det någon som har erfarenhet kring dom?
Hur länge bör man söka för att få det ”godkänt”
Såg nu att man kan söka upp till 6 månader..

Kan man bara söka jämkning för 1 månad eller kan man göra det fler ggr?
Är det någon som kan förklara lite närmare? Alt hjälpa mig?
Riskerar man restskatt året efter eller?

Du söker det för kalenderår.
Har inte ansökt själv någonsin men står förklarat bra på Skatteverket och blanketten är lätt att fylla i.

Fyller du i fel uppgifter så kan det såklart bli restskatt.

Enkelt förklarat så behåller du dina ränteutgifter som du vanligtvis skulle fått tillbaka vid skatteutbet nästa år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp