Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kraputt" data-source="post: 459052" data-attributes="member: 7418"><p>Det har artat sig att jag använder mitt kreditkort så här: jag har det som en likviditetsutjämnare. Så, om jag t.ex. behöver köpa något dyrare så beräknar jag om jag har likvida medel för det inom den räntefria perioden. Exempel, det är den 11 maj, och brytpunkten för fakturan var den 8 maj, och nu har jag fram till den 30 juni innan jag måste betala nästa faktura. Ponera att jag behöver köpa en ny köksapparat för 2500 kronor – säg en air fryer. Jag får 1500 kronor till övers efter denna månads lön, och lika mycket efter nästa lön. Ergo, jag har 3000 kronor i likvida medel inom den räntefria perioden. Jag slår till och köper air fryern.</p><p></p><p>Det andra sättet är att jag betalar alla abonnemang jag har – t.ex. netflix och Hallon – med kortet. På det viset, om det skiter sig, kan jag återkalla betalningen. Jag kan också köpa Västtrafikkortet och mina cloudtjänster med det. Det är ju budgeterat för varje månad, och jag har ju alltid likvida medel för det.</p><p></p><p>MEN nu har jag ju gått och blivit med bil, och det har seglat upp ett ytterligare scenario där ett kreditkort kan vara till nytta, och det är som tanka-kort. Om jag skaffar ett kreditkort med bonus på bensin, så kanske jag kan spara några hundra per år med ett sådant. Jag kan ju överföra funktionerna som beskrevs ovan till det nya kortet. Bonusen på remember är ju rätt värdelös, så man kan ju säga att jag inte har någon bonus på det idag. Man måste hålla på och logga in på en speciell sida för att få bonus, och då är det ju bara aktuellt vid onlineköp. Och det är sällan jag köper något online. Jag är old-school, och vill känna på det jag köper.</p><p></p><p>Men vad är bäst att göra här? Jag har Re:member Flex på 30k idag. Jag går och funderar på OKQ8 30k idag. Jag har just nu 1,5 % i kreditbetyg (bra alltså). Skälet till det är fyra stycken förfrågningar. Tidigare när jag funderade på bil gick 3 förfrågningar åt till det. Först till <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a>, vilket gav skit. Sen till Swedbank, som sa nej. Och slutligen till Zikla bank via bilfirman jag köpte bilen av. Hade en ff sen tidigare, och som går ut nu i början av juni.</p><p></p><p>Är Q8 kortet ett bra kort? Ska jag behålla mitt Remember-kort? Är det smart att söka ett nytt kort när man redan har ett, där siffran går upp och ner över månaderna? Ska jag vänta tills efter juni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kraputt, post: 459052, member: 7418"] Det har artat sig att jag använder mitt kreditkort så här: jag har det som en likviditetsutjämnare. Så, om jag t.ex. behöver köpa något dyrare så beräknar jag om jag har likvida medel för det inom den räntefria perioden. Exempel, det är den 11 maj, och brytpunkten för fakturan var den 8 maj, och nu har jag fram till den 30 juni innan jag måste betala nästa faktura. Ponera att jag behöver köpa en ny köksapparat för 2500 kronor – säg en air fryer. Jag får 1500 kronor till övers efter denna månads lön, och lika mycket efter nästa lön. Ergo, jag har 3000 kronor i likvida medel inom den räntefria perioden. Jag slår till och köper air fryern. Det andra sättet är att jag betalar alla abonnemang jag har – t.ex. netflix och Hallon – med kortet. På det viset, om det skiter sig, kan jag återkalla betalningen. Jag kan också köpa Västtrafikkortet och mina cloudtjänster med det. Det är ju budgeterat för varje månad, och jag har ju alltid likvida medel för det. MEN nu har jag ju gått och blivit med bil, och det har seglat upp ett ytterligare scenario där ett kreditkort kan vara till nytta, och det är som tanka-kort. Om jag skaffar ett kreditkort med bonus på bensin, så kanske jag kan spara några hundra per år med ett sådant. Jag kan ju överföra funktionerna som beskrevs ovan till det nya kortet. Bonusen på remember är ju rätt värdelös, så man kan ju säga att jag inte har någon bonus på det idag. Man måste hålla på och logga in på en speciell sida för att få bonus, och då är det ju bara aktuellt vid onlineköp. Och det är sällan jag köper något online. Jag är old-school, och vill känna på det jag köper. Men vad är bäst att göra här? Jag har Re:member Flex på 30k idag. Jag går och funderar på OKQ8 30k idag. Jag har just nu 1,5 % i kreditbetyg (bra alltså). Skälet till det är fyra stycken förfrågningar. Tidigare när jag funderade på bil gick 3 förfrågningar åt till det. Först till [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL], vilket gav skit. Sen till Swedbank, som sa nej. Och slutligen till Zikla bank via bilfirman jag köpte bilen av. Hade en ff sen tidigare, och som går ut nu i början av juni. Är Q8 kortet ett bra kort? Ska jag behålla mitt Remember-kort? Är det smart att söka ett nytt kort när man redan har ett, där siffran går upp och ner över månaderna? Ska jag vänta tills efter juni? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
Topp