Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kraputt" data-source="post: 429943" data-attributes="member: 7418"><p>Jag har uppnått ett litet delmål, och det gör mig glad. Trots att mina indexfonder mera har ägnat sig åt kräftgång den senaste månaden, snarare än att stadigt ticka uppåt, så passerades 100,000 kronorsgränsen.</p><p></p><p>Jag kommer att få ett arv inom kort – oklart hur mycket – men nog för att få mig att fundera på en sak som skulle kunna förbättra mitt liv ganska avsevärt. Så här är det, varje dag pendlar jag till jobbet. En timma tar det att åka dit, och en timma tar det att åka hem. Två timmar fram och tillbaka. Tio timmar i veckan. 44 timmar i månaden. 484 timmar per år. Eller, jag sitter på spårvagn och buss 20 dagar om året.</p><p></p><p>Det värsta är att E6:an går förbi mitt hem och min arbetsplats, och om jag hade bil skulle jag kunna korta ner pendlingstiden till 20 minuter per resa. Istället för 2 timmar och 20 minuter (om man räknar in bytena) skulle min pendling reduceras till 40 minuter per dag. Och jag skulle slippa hålla på och tramsa med Västtrafik, som ju inte är den mest effektiva lokaltrafiksoperatören.</p><p></p><p>Så, för varje dags pendling, lockas jag mer och mer av tanken på att ta de 100,000 jag sparat in, pytsa in arvet jag får lite senare, och köpa en bil. Inga lån, ingen leasing, men med det jag har och får bör jag kunna ha råd med en ny eller nästan ny Renault Clio. Förvisso en liten bil, men bra och pålitlig enligt släkt och vänner som har charmerats av denna lilla fransos.</p><p></p><p>Är jag galen? Har jag drabbats av köpgalenskapen?</p><p></p><p>Jag skulle också försena min Stora Plan, beskriven ovan, med minst ett år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kraputt, post: 429943, member: 7418"] Jag har uppnått ett litet delmål, och det gör mig glad. Trots att mina indexfonder mera har ägnat sig åt kräftgång den senaste månaden, snarare än att stadigt ticka uppåt, så passerades 100,000 kronorsgränsen. Jag kommer att få ett arv inom kort – oklart hur mycket – men nog för att få mig att fundera på en sak som skulle kunna förbättra mitt liv ganska avsevärt. Så här är det, varje dag pendlar jag till jobbet. En timma tar det att åka dit, och en timma tar det att åka hem. Två timmar fram och tillbaka. Tio timmar i veckan. 44 timmar i månaden. 484 timmar per år. Eller, jag sitter på spårvagn och buss 20 dagar om året. Det värsta är att E6:an går förbi mitt hem och min arbetsplats, och om jag hade bil skulle jag kunna korta ner pendlingstiden till 20 minuter per resa. Istället för 2 timmar och 20 minuter (om man räknar in bytena) skulle min pendling reduceras till 40 minuter per dag. Och jag skulle slippa hålla på och tramsa med Västtrafik, som ju inte är den mest effektiva lokaltrafiksoperatören. Så, för varje dags pendling, lockas jag mer och mer av tanken på att ta de 100,000 jag sparat in, pytsa in arvet jag får lite senare, och köpa en bil. Inga lån, ingen leasing, men med det jag har och får bör jag kunna ha råd med en ny eller nästan ny Renault Clio. Förvisso en liten bil, men bra och pålitlig enligt släkt och vänner som har charmerats av denna lilla fransos. Är jag galen? Har jag drabbats av köpgalenskapen? Jag skulle också försena min Stora Plan, beskriven ovan, med minst ett år. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
Topp