Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kraputt" data-source="post: 420243" data-attributes="member: 7418"><p>Sista rakstreckan nu innan semestern. Ska jobba mån-ons, ha ledigt tor och fre, och sen avsluta året med ett maraton på sex dagar i streck. Sen kan jag kollapsa på målsnöret och kravla hem och låsa dörren i tre veckor.</p><p></p><p>Nåja, så roligt får man väl inte ha. Tänkte ägna första veckan åt att försöka ”rebalansera” min ekonomi. Det vill säga, ska först ringa SEB och fråga två saker: kan de utöka löptiden från 10 till 12 år, och kan de sänka räntan? De får ta beslutet baserat på deras historia med mig, och bara göra en kreditundersökning om de godtar det jag begär.</p><p></p><p>Om de inte går med på det (vilket jag tror är det mest sannolika) ska jag lämna in en ansökan hos <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a> och se om någon annan vill ge mig det jag begär. Jag är bara lite osäker på vilka som begär att få gå genom mina konton. I december förra året betalade jag ju en hiskelig summa till inkassobolag för att nolla mina skulder där – kan de fortfarande se det? Jag vet inte. Lendo gör mig nervös – men å andra sidan har jag ju allt ordnat så jag behöver inte oroa mig. Jag klarar mig om tingen fortsätter som de gör.</p><p></p><p>Jag har faktiskt tagit en risk. Yay mig. Jag satte in 10k på avanza och har börjat trada lite försiktigt. Jag har en strikt policy – bara aktier som är i stabilt uppåtgående kan komma ifråga, och priset ökat med 5% säljer jag och tar hem vinsten. Hittils har det givit mig 400 extra. Jag har bara gjort det här i åtta dagar, så om man sträcker ut utveckligen över en hel månad kanske det kan ge en del. Vid månadsslutet avslutar jag, och för över alla vinster till mina fonder och börjar på ny kula 1 juli.</p><p></p><p>Varje månad kan jag lägga undan 3-4 000 till mina fonder. Jag var förvisso tvungen att lösa upp en del av fonderna för att åka på min gamla mormors begravning häromsistens. Det var trevligt att möta upp med klanen igen, även om det alltid innebär risk att springa in i den där gamla onkeln med de ”intressanta” uppfattningarna som han tvärsäkert vill delge alla som vill lyssna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kraputt, post: 420243, member: 7418"] Sista rakstreckan nu innan semestern. Ska jobba mån-ons, ha ledigt tor och fre, och sen avsluta året med ett maraton på sex dagar i streck. Sen kan jag kollapsa på målsnöret och kravla hem och låsa dörren i tre veckor. Nåja, så roligt får man väl inte ha. Tänkte ägna första veckan åt att försöka ”rebalansera” min ekonomi. Det vill säga, ska först ringa SEB och fråga två saker: kan de utöka löptiden från 10 till 12 år, och kan de sänka räntan? De får ta beslutet baserat på deras historia med mig, och bara göra en kreditundersökning om de godtar det jag begär. Om de inte går med på det (vilket jag tror är det mest sannolika) ska jag lämna in en ansökan hos [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL] och se om någon annan vill ge mig det jag begär. Jag är bara lite osäker på vilka som begär att få gå genom mina konton. I december förra året betalade jag ju en hiskelig summa till inkassobolag för att nolla mina skulder där – kan de fortfarande se det? Jag vet inte. Lendo gör mig nervös – men å andra sidan har jag ju allt ordnat så jag behöver inte oroa mig. Jag klarar mig om tingen fortsätter som de gör. Jag har faktiskt tagit en risk. Yay mig. Jag satte in 10k på avanza och har börjat trada lite försiktigt. Jag har en strikt policy – bara aktier som är i stabilt uppåtgående kan komma ifråga, och priset ökat med 5% säljer jag och tar hem vinsten. Hittils har det givit mig 400 extra. Jag har bara gjort det här i åtta dagar, så om man sträcker ut utveckligen över en hel månad kanske det kan ge en del. Vid månadsslutet avslutar jag, och för över alla vinster till mina fonder och börjar på ny kula 1 juli. Varje månad kan jag lägga undan 3-4 000 till mina fonder. Jag var förvisso tvungen att lösa upp en del av fonderna för att åka på min gamla mormors begravning häromsistens. Det var trevligt att möta upp med klanen igen, även om det alltid innebär risk att springa in i den där gamla onkeln med de ”intressanta” uppfattningarna som han tvärsäkert vill delge alla som vill lyssna. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
Topp