Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kraputt" data-source="post: 405110" data-attributes="member: 7418"><p>Jag jobbar som ekonomiassistent på en större idrottsförening, och trivs väldigt bra. Lönen är meh, men den har gjort att jag kunde ta tag i mitt skuldberg och spränga det. Kollegorna är bra och trevliga. Det känns bra att gå till jobbet varje dag. Trots det har det börjat störa mig att jag är ganska underbetald. Alltså, missförstå mig rätt, jämfört med hur det var innan där jag fick försörjningsstöd på grund av att jag var utförsäkrad från allt, så är denna situation rena himmelriket, och jag skulle inte göra något för att återgå till att leva på 3-4k i månaden.</p><p></p><p>Jag får ca 26k per månad, men medianlönen för mitt yrke är 37-38k per månad. Jag tvivlar mycket starkt på att om jag går till chefen och säger att jag vill ha normlön, så kommer han att gå med på det. Därför har jag börjat snegla på arbetsannonser.</p><p></p><p>Men lönen är ju inte allt, och kanske har jag blivit bränd. Skulle hellre ha nuvarande lön, med samma kollegor och trivsel än en högre lön men med raka ärslen till kollegor, eller för den delen kollegor som inte pratar med varandra. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Å andra sidan, med en högre lön skulle jag ha en mycket bättre marginal, och skulle kunna lägga undan ännu mera till bufferten och mitt sparande. Och kanske, kanske, om några år skaffa mig en egenägd bostad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kraputt, post: 405110, member: 7418"] Jag jobbar som ekonomiassistent på en större idrottsförening, och trivs väldigt bra. Lönen är meh, men den har gjort att jag kunde ta tag i mitt skuldberg och spränga det. Kollegorna är bra och trevliga. Det känns bra att gå till jobbet varje dag. Trots det har det börjat störa mig att jag är ganska underbetald. Alltså, missförstå mig rätt, jämfört med hur det var innan där jag fick försörjningsstöd på grund av att jag var utförsäkrad från allt, så är denna situation rena himmelriket, och jag skulle inte göra något för att återgå till att leva på 3-4k i månaden. Jag får ca 26k per månad, men medianlönen för mitt yrke är 37-38k per månad. Jag tvivlar mycket starkt på att om jag går till chefen och säger att jag vill ha normlön, så kommer han att gå med på det. Därför har jag börjat snegla på arbetsannonser. Men lönen är ju inte allt, och kanske har jag blivit bränd. Skulle hellre ha nuvarande lön, med samma kollegor och trivsel än en högre lön men med raka ärslen till kollegor, eller för den delen kollegor som inte pratar med varandra. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Å andra sidan, med en högre lön skulle jag ha en mycket bättre marginal, och skulle kunna lägga undan ännu mera till bufferten och mitt sparande. Och kanske, kanske, om några år skaffa mig en egenägd bostad. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
Topp