Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kraputt" data-source="post: 393077" data-attributes="member: 7418"><p>Så, jag satte mig ner och öppnade Excel för första gången på typ fyra dagar. Är det indikativt för någonting att jag gjorde det när jag börjat jobba igen? Jag tog ledigt över julen – gick av den 22 och återgick till jobbet igår. Det var så lugnt på jobbet att min muspekare cirklade kring Excel, och till slut gick det inte att motstå längre.</p><p></p><p>Jag har ett jättedokument där. En fil med säkert tio blad: budget, likvidanalys, skuldöversikt, amorteringskalkyl, sparprognoser, etc etc. Jag kunde ju i stort sett döda skuldöversikten i december, och det finns bara en enda post kvar – den till den nya lånet från SEB. Alla de gamla inkassoskulderna är borta.</p><p></p><p>Nåväl, förutsättningarna framöver är dessa:</p><p></p><p>Nettoinkomst per månad: ca 21 000</p><p></p><p>Utgifter som hyra, el, etc: ca 7500</p><p></p><p>Matbudget: 5600*</p><p></p><p>Amortering: ca 3000 per månad.</p><p></p><p>Så, 21000 – (7500+5600+3000) = 4 900 kronor</p><p></p><p>* Den där är lite lurig. Jag har från och med januari en budget på 200 kronor per dag. Tidigare hade jag 100 kronor per dag. Ibland går det fyra veckor mellan löningsdagar, och då är budgeten på 5600 per månad. Ibland går det fem veckor mellan löningarna, och då stiger det till 7000. Min framförhållning är alltid en månad. Nej, jag är inte så dyr i drift, men jag ger mig hellre en för stor budget än en för liten. Överskott kan alltid föras tillbaka, vilket ett underskott inte kan. Se nedan. Jag menar, realistiskt kostar jag cirka 1000 kronor per vecka, och inte 1400. I förra veckan ”betalade” jag tillbaka 441 kronor till huvudkontot. Veckan är inte slut förrän på fredag, men jag räknar att jag kommer att betala tillbaka 350-400 kronor denna vecka. Om varje vecka är likadan, så blir det 4900 + 1600 = 6500 som jag faktiskt har kvar varje månad.</p><p></p><p>Igår öppnade jag ett konto på Lysa, och förde över 2000 kronor. Man måste betala in en summa för att aktivera kontot. Om jag kan spara 5000 varje månad, kan jag betala av hela lånet i månad 36, och döda den sista skulden jag har. Jag blir då helt skuldfri. Ränta på ränta hos Lysa bör till och med ge mig en del över. </p><p></p><p>Det känns konstigt att tänka sig att det är inom räckhåll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kraputt, post: 393077, member: 7418"] Så, jag satte mig ner och öppnade Excel för första gången på typ fyra dagar. Är det indikativt för någonting att jag gjorde det när jag börjat jobba igen? Jag tog ledigt över julen – gick av den 22 och återgick till jobbet igår. Det var så lugnt på jobbet att min muspekare cirklade kring Excel, och till slut gick det inte att motstå längre. Jag har ett jättedokument där. En fil med säkert tio blad: budget, likvidanalys, skuldöversikt, amorteringskalkyl, sparprognoser, etc etc. Jag kunde ju i stort sett döda skuldöversikten i december, och det finns bara en enda post kvar – den till den nya lånet från SEB. Alla de gamla inkassoskulderna är borta. Nåväl, förutsättningarna framöver är dessa: Nettoinkomst per månad: ca 21 000 Utgifter som hyra, el, etc: ca 7500 Matbudget: 5600* Amortering: ca 3000 per månad. Så, 21000 – (7500+5600+3000) = 4 900 kronor * Den där är lite lurig. Jag har från och med januari en budget på 200 kronor per dag. Tidigare hade jag 100 kronor per dag. Ibland går det fyra veckor mellan löningsdagar, och då är budgeten på 5600 per månad. Ibland går det fem veckor mellan löningarna, och då stiger det till 7000. Min framförhållning är alltid en månad. Nej, jag är inte så dyr i drift, men jag ger mig hellre en för stor budget än en för liten. Överskott kan alltid föras tillbaka, vilket ett underskott inte kan. Se nedan. Jag menar, realistiskt kostar jag cirka 1000 kronor per vecka, och inte 1400. I förra veckan ”betalade” jag tillbaka 441 kronor till huvudkontot. Veckan är inte slut förrän på fredag, men jag räknar att jag kommer att betala tillbaka 350-400 kronor denna vecka. Om varje vecka är likadan, så blir det 4900 + 1600 = 6500 som jag faktiskt har kvar varje månad. Igår öppnade jag ett konto på Lysa, och förde över 2000 kronor. Man måste betala in en summa för att aktivera kontot. Om jag kan spara 5000 varje månad, kan jag betala av hela lånet i månad 36, och döda den sista skulden jag har. Jag blir då helt skuldfri. Ränta på ränta hos Lysa bör till och med ge mig en del över. Det känns konstigt att tänka sig att det är inom räckhåll. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
Topp