Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kraputt" data-source="post: 329738" data-attributes="member: 7418"><p>Man blir van vid att må dåligt. Efter ett tag så blir ”må dåligt” det normala, och avsteg från att må dåligt blir onormalt. Att må dåligt blir till ett par gamla konfortabla sockor; blir en del av identiteten. "Där går Kraputt, den uslingen, och han mår dåligt."</p><p></p><p>Fast nåt är fel. Jag mår rätt OK nuförtiden, och det är så onormalt att min krångliga hjärna ägnar tankecykler åt att försöka analysera varför jag har detta avsteg från normaliteten. Hjärnan är rätt konstig ändå.</p><p></p><p>Jag har reducerat alla skulder till fyra stycken. Varje månad pungar jag ut 3 387 kronor fördelat på:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Svea - 1 200</li> <li data-xf-list-type="ul">Intrum 1 - 600</li> <li data-xf-list-type="ul">Intrum 2 - 800</li> <li data-xf-list-type="ul">Sergel - 800</li> </ul><p>Sen tog jag ett lån från <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9095" target="_blank">Extralånet</a> tidigare i år. 20k. Dåliga villkor, men de 587 jag betalar per månad där ersatte skulder som kostade 1106 kronor per månad. Så, trots att det är ett skitlån så är det bättre än hur det var tidigare.</p><p></p><p>Det enda orosmomentet är Intrum 1. Jag har ett så schizofrent förhållande till Intrum. Den avdelning som jag betalar 800 till har jag jättebra kontakt med. Är det något så är det bara att ringa; någon lösning brukar alltid finnas. Men den avdelning jag betalar 600 till är jättejobbig. Och avbetalningsplanen de gav mig i början av allt det här var bara på tolv månader - så i Oktober ska jag betala 600 för sista gången, och efter det vettefan. Då har jag ungefär 15000 kronor kvar där. Skickar de resten till KF dagen 1 November? I så fall skiter sig ju hela min plan.</p><p></p><p>Jag har sparat ihop ungefär 6000 kronor. Jag har gott hopp om att få ta ut ett förskott från jobbet på kanske 10k. Då löser det sig. Men jag vill inte fråga förrän det verkligen behövs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kraputt, post: 329738, member: 7418"] Man blir van vid att må dåligt. Efter ett tag så blir ”må dåligt” det normala, och avsteg från att må dåligt blir onormalt. Att må dåligt blir till ett par gamla konfortabla sockor; blir en del av identiteten. "Där går Kraputt, den uslingen, och han mår dåligt." Fast nåt är fel. Jag mår rätt OK nuförtiden, och det är så onormalt att min krångliga hjärna ägnar tankecykler åt att försöka analysera varför jag har detta avsteg från normaliteten. Hjärnan är rätt konstig ändå. Jag har reducerat alla skulder till fyra stycken. Varje månad pungar jag ut 3 387 kronor fördelat på: [LIST] [*]Svea - 1 200 [*]Intrum 1 - 600 [*]Intrum 2 - 800 [*]Sergel - 800 [/LIST] Sen tog jag ett lån från [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9095"]Extralånet[/URL] tidigare i år. 20k. Dåliga villkor, men de 587 jag betalar per månad där ersatte skulder som kostade 1106 kronor per månad. Så, trots att det är ett skitlån så är det bättre än hur det var tidigare. Det enda orosmomentet är Intrum 1. Jag har ett så schizofrent förhållande till Intrum. Den avdelning som jag betalar 800 till har jag jättebra kontakt med. Är det något så är det bara att ringa; någon lösning brukar alltid finnas. Men den avdelning jag betalar 600 till är jättejobbig. Och avbetalningsplanen de gav mig i början av allt det här var bara på tolv månader - så i Oktober ska jag betala 600 för sista gången, och efter det vettefan. Då har jag ungefär 15000 kronor kvar där. Skickar de resten till KF dagen 1 November? I så fall skiter sig ju hela min plan. Jag har sparat ihop ungefär 6000 kronor. Jag har gott hopp om att få ta ut ett förskott från jobbet på kanske 10k. Då löser det sig. Men jag vill inte fråga förrän det verkligen behövs. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hopp eller förtvivlan?
Topp