Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! släpper de dyraste

Behöver allt stöd och alla råd jag kan få. Är så fruktansvärt ledsen och har sån ångest.
Är sedan en tid ensamstående med 2 barn. Har skulder strax över miljonen och betalar hög hyra. Mina skulder är så stora så jag inser att hur mycket jag än vrider och vänder så kommer jag inte kunna betala tillbaka dom.
Om jag släpper de dyraste så skulle det gå ihop för mig. Men blir inkassot dyrare än själva betalningarna.?
Har såna mardrömmar om kronofogden . Vaknar varje morgon med panikångest
Om man hamnar där, kommer dom hem och tar ens saker? Får såna hemska bilder i huvudet där dom kliver in i barnens rum och tar deras saker, inför dom.

Snälla hjälp mig. Råd , stöd , peppning. Vad som helst. Har helt tappat livslusten

Berätta lite mer om situationen. Vad har du för skulder och hur mycket är räntan på lånen? Vad har du för inkomst? Jämkning skulle du kunna köra för att få mer pengar över till att betala på skulderna och kanske köra på snöbollsmetoden?

Det är två vägar du kan gå. Jag skulle säga att det beror på din inkomst.

Har du en lön på 35.000 och mer där till (brutto) hade jag som ovan säger jämkat sen kört snöbollsmetoden. Tills jag kan få ett bra samlingslån.

Har du en lön under 35.000 kronor hade jag släppt allting till Kronofogden. Då skjuter du nog bara upp på det oundvikliga. Kronofogden är inget farligt utan snarare tvärtom. Kan bli räddningen. Ångesten kommer släppa.

Har blancolån, sms-lån och kreditkort. Många olika. Räntorna ligger olika, allt från 5-35%
Bruttolönen är 38300 kr
När måste man lämna in ansökan om jämkning?

Tack för att ni tar er tid att svara. Så tacksam

38 300 i bruttolön säger du. Okej.

Därtill Barnbidrag på ca 2.200

Får du underhållspengar för barnen ?

Vad har du för UC-betyg?

Har inte mycket att tillägga förutom att du ska kämpa för barnens skull och klipp alla kort/sms lån för evigt. Se över hur du kan få in extra pengar vid sidan om lönen. Kan du baka ? Köpa grejer billigt och sälja dyrare. Köpa in saker som du kan måla om eller snygga till och sälja igen. Bara så du får in extra pengar. Lite råd här men se över allt och försök få in en extra inkomst om det så är några tusen så kan det vara en bra bit på vägen.

Har blancolån, sms-lån och kreditkort. Många olika. Räntorna ligger olika, allt från 5-35%
Bruttolönen är 38300 kr
När måste man lämna in ansökan om jämkning?

Tack för att ni tar er tid att svara. Så tacksam

Skulle du kina speca upp alla lån du har med ränta? Då är det lättare att vägleda dig.

Du kan ansöka redan nu och få beslut inför nästa åt hur mycket du kan jämka. Säg att du betalar 100.000kr i ränta så kan du jämka 30.000kr på året. Det skulle ge dig 2.500kr extra varje månad isf.

38 300 i bruttolön säger du. Okej.

Därtill Barnbidrag på ca 2.200

Får du underhållspengar för barnen ?

Vad har du för UC-betyg?

Får halva barnbidraget och inget underhåll
Just nu ligger mitt UC-betyg på 11,5

Har inte mycket att tillägga förutom att du ska kämpa för barnens skull och klipp alla kort/sms lån för evigt. Se över hur du kan få in extra pengar vid sidan om lönen. Kan du baka ? Köpa grejer billigt och sälja dyrare. Köpa in saker som du kan måla om eller snygga till och sälja igen. Bara så du får in extra pengar. Lite råd här men se över allt och försök få in en extra inkomst om det så är några tusen så kan det vara en bra bit på vägen.

Tack för tips, har funderat på extrajobb men det är svårt att få i dessa tider

Skulle du kina speca upp alla lån du har med ränta? Då är det lättare att vägleda dig.

Du kan ansöka redan nu och få beslut inför nästa åt hur mycket du kan jämka. Säg att du betalar 100.000kr i ränta så kan du jämka 30.000kr på året. Det skulle ge dig 2.500kr extra varje månad isf.

Kommer skriva en lista. Just nu ligger jag sjuk så orkar inte nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp