Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp Samlingslån

Hej!
jag måste tacka alla härliga människor här som hjälper jag har kollat min betyg på UC å det är ”bra” å det står 2.01%.
samt köpte nåt via klarna å de tog mikro kreditupplysning på mig å det står under kreditvärdighet på Crefitsafe ” Hög”
jag har höga räntor på nedanstående lån och undrar om jag har möjlighet å samla några.
har ca 5 ff försvinner i oktober.
Det är så att jag har några blancolån på 695k och 6 ff försvinner i oktober. Inkomst 2021 406k och förväntas passera 500k 2022.
Det är så att jag har några blancolån på 695k och 6 ff försvinner i oktober. Inkomst 2021 406k och förväntas passera 500k 2022.
265 SevenDay
190K avida
146 Swedbank
47 Northmil
47 Nordea

Hej!
jag måste tacka alla härliga människor här som hjälper jag har kollat min betyg på UC å det är ”bra” å det står 2.01%.
samt köpte nåt via klarna å de tog mikro kreditupplysning på mig å det står under kreditvärdighet på Crefitsafe ” Hög”
jag har höga räntor på nedanstående lån och undrar om jag har möjlighet å samla några.
har ca 5 ff försvinner i oktober.
265 SevenDay
190K avida
146 Swedbank
47 Northmil
47 Nordea
Hur länge har du haft sevenday, och avida? Om du samlar dessa behöver du börja om med att betala ränta för dessa. Swedbank och Nordea brukar ha lån med rak amortering.
skulle omförhandla räntan istället och återbetalningstid om ekonomin inte går ihop. De stora lånen du har är annuitetslån. Dvs att man betalar all ränta först (enkelt förklarat). Dvs om du flyttar lånet måste du börja om. Om du inte har extra amorterat.
Kolla ursprungligt belopp och nuvarande skuld. Då ser du att det knappt minskat. Dessa lån kan man dock omförhandla om räntan är för hög eller månadskostnaden för hög så kan man fråga om att förlänga återbetalningstiden.

Hur länge har du haft sevenday, och avida? Om du samlar dessa behöver du börja om med att betala ränta för dessa. Swedbank och Nordea brukar ha lån med rak amortering.
skulle omförhandla räntan istället och återbetalningstid om ekonomin inte går ihop. De stora lånen du har är annuitetslån. Dvs att man betalar all ränta först (enkelt förklarat). Dvs om du flyttar lånet måste du börja om. Om du inte har extra amorterat.
Kolla ursprungligt belopp och nuvarande skuld. Då ser du att det knappt minskat. Dessa lån kan man dock omförhandla om räntan är för hög eller månadskostnaden för hög så kan man fråga om att förlänga återbetalningstiden.
Om man förlänger betalningstiden blir det så, annars är det väl ganska marginell ändring?

Tack för ditt svar
Du har rätt, det känns som att jag betalar bara ränta och själva lånet är kvar. 2021 betalade jag ränta ca 50k .
men jag tror att de kommer å kännas bra att samla allt i ett eller två lån.
jag ringde till Avida och de vägrade förhandla räntan, de tar ca 13.4% ränta , tar 45kr för faktura å .. även autogiro!!!
Jag var så förbannad på de så att jag tänkte lämna allt skiten å flytta utomlands som Petersson o njuta i Asia

Tack för ditt svar
Du har rätt, det känns som att jag betalar bara ränta och själva lånet är kvar. 2021 betalade jag ränta ca 50k .
men jag tror att de kommer å kännas bra att samla allt i ett eller två lån.
jag ringde till Avida och de vägrade förhandla räntan, de tar ca 13.4% ränta , tar 45kr för faktura å .. även autogiro!!!
Jag var så förbannad på de så att jag tänkte lämna allt skiten å flytta utomlands som Petersson o njuta i Asia
Avida är så jävla idioter, vägrade förhandla räntan för mig oxå, betalar ca 18% ränta!! Kommer bli av med de i oktober när jag ska samla lån förhoppningsvis. Håller helt med dig med flyttning, om inte banken hjälper lite och sänka eller om inte man får bra erbjudande när man vill samla lån då kommer jag att göra samma, skiter i allt och flytta utomlands.

Kan du förklara hur man börjar om med räntan?
Man betalar inte all ränta i början på ett annuitetslån, vem har sagt det till dig?

Man betalar inte all ränta i början på ett annuitetslån, vem har sagt det till dig?
Var någon tråd här för någon vecka sedan som tyckte något åt det hållet.

Hur ska jag samla dem?
alltså kan jag få ett lån på hela summan ( 265+190)?

Jag fattar inte det där med annuitetslånen, men de jag är säker på att räntan på Avida är 2000kr per månad å amorteras endast ca 500kr. Om lånet är 12 år och man betalar 500kr varje månad så blir det inte 190k i slutet. Kan någon förklara hur de räknas ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp