Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hjälp!!! Planera åt mig.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skuldmannen87" data-source="post: 364482" data-attributes="member: 4233"><p>Mm, det är ju dessvärre svårare nu att få ett blanco-lån då kraven höjts ytterligare. Så även om din inkomst ökar och din UC% går ner, betyder det inte att det kommer komma några bättre erbjudanden.</p><p></p><p>Skulle råda dig att du kontaktar din "hembank" och pratar med dom om din ekonomiska situation. Antar att du jobbar fast och har tillsvidareanställning (??). Gissar att du inte har några fonder eller annat av värde. Gissar - men bara gissar - att dina skulder beror på spel om pengar, om inte så bör du ha prylar som du kan sälja av för att amortera extra på. Kanske kan din hembank ge dig bättre ett bättre låneerbjudande än andra "fulbanker" med lägre ränta. Men då vill de gärna ta över alla eventuella tillgångar och samla försäkringar, pension och sparande under sitt tak.</p><p></p><p>Men för att sänka månadskostnaden på kort sikt ja - hör av dig och kolla om du kan 1. få amorteringsfritt / betalningsfria månader 2. öka återbetalningstiden.</p><p></p><p>Kan du få en helt betalningsfri månad kan du ta dessa pengar och betala på avida eller anyfin. löser du avida privat så är det bättre du får bort anyfin fort efter det. </p><p></p><p>Du tjänar cirka 30k i månaden efter skatt. Dina utgifter för lån är på cirka 20 000SEK. Då har du 10k kvar till hyra, mat och andra omkostnader. Halvera din ostförbrukning, det kommer du spara 5 000SEK på under ett år (det gör iallafall jag XD). Lägg en halv skiva per macka. Baka eget bröd = ca 30 öre per bröd/fralla istället för ~1,5-2kr per skivad brödbit. </p><p></p><p>Får du bort Anyfin och avida har du 718k i skulder. Ensam kommer du inte kunna få ett lån på över 400 000SEK (gissar jag). Kan du med hjälp av en förälder ta ett samlingslån kanske den summan kan ökas till 500-600k beroende på vad din förälder tjänar. Gissar dock på att summan kommer att stanna på 500k max. </p><p></p><p>Mycket gissningar, men that's the name of the game! </p><p></p><p>Undvik att skaffa <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068" target="_blank">Fairlo</a> eller andra mindre lån för att betala av mindre lån. Wästgöta Finans erbjuder lån på max 300 000SEK. Tror dock inte du blir beviljad något där, men den låneansökan är än så länge utanför UC till min kännedom. Dock skulle väl allt samlas under UC senare i år(??).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skuldmannen87, post: 364482, member: 4233"] Mm, det är ju dessvärre svårare nu att få ett blanco-lån då kraven höjts ytterligare. Så även om din inkomst ökar och din UC% går ner, betyder det inte att det kommer komma några bättre erbjudanden. Skulle råda dig att du kontaktar din "hembank" och pratar med dom om din ekonomiska situation. Antar att du jobbar fast och har tillsvidareanställning (??). Gissar att du inte har några fonder eller annat av värde. Gissar - men bara gissar - att dina skulder beror på spel om pengar, om inte så bör du ha prylar som du kan sälja av för att amortera extra på. Kanske kan din hembank ge dig bättre ett bättre låneerbjudande än andra "fulbanker" med lägre ränta. Men då vill de gärna ta över alla eventuella tillgångar och samla försäkringar, pension och sparande under sitt tak. Men för att sänka månadskostnaden på kort sikt ja - hör av dig och kolla om du kan 1. få amorteringsfritt / betalningsfria månader 2. öka återbetalningstiden. Kan du få en helt betalningsfri månad kan du ta dessa pengar och betala på avida eller anyfin. löser du avida privat så är det bättre du får bort anyfin fort efter det. Du tjänar cirka 30k i månaden efter skatt. Dina utgifter för lån är på cirka 20 000SEK. Då har du 10k kvar till hyra, mat och andra omkostnader. Halvera din ostförbrukning, det kommer du spara 5 000SEK på under ett år (det gör iallafall jag XD). Lägg en halv skiva per macka. Baka eget bröd = ca 30 öre per bröd/fralla istället för ~1,5-2kr per skivad brödbit. Får du bort Anyfin och avida har du 718k i skulder. Ensam kommer du inte kunna få ett lån på över 400 000SEK (gissar jag). Kan du med hjälp av en förälder ta ett samlingslån kanske den summan kan ökas till 500-600k beroende på vad din förälder tjänar. Gissar dock på att summan kommer att stanna på 500k max. Mycket gissningar, men that's the name of the game! Undvik att skaffa [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068"]Fairlo[/URL] eller andra mindre lån för att betala av mindre lån. Wästgöta Finans erbjuder lån på max 300 000SEK. Tror dock inte du blir beviljad något där, men den låneansökan är än så länge utanför UC till min kännedom. Dock skulle väl allt samlas under UC senare i år(??). [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hjälp!!! Planera åt mig.
Topp