Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp, orkar inte längre....
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dalmas" data-source="post: 41255" data-attributes="member: 3256"><p>Jag behöver lite råd vad jag ska göra.</p><p>Orkar inte pussla med ekonomin varje månad längre.</p><p>Lite om mig själv, är gift och har ett barn på 6 år.</p><p>Bor i Bostadsrätt i västra Dalarna.</p><p>Vi har idag totala skulder på 1 235 000:- fördelat på 40st krediter, mest mindre blanco, men även några större som vi tagit med tanke att samla alla smålån.</p><p>Men vi har halkat dit igen och tagit småkrediter.</p><p>Vi får ut ca 30-35 000:-/mån efter skatt.</p><p>Bara på alla lån betalar vi 41 600:-/mån sedan tillkommer hyra, el etc.</p><p>Så det är inte svårt att förstå att detta fungerar inte längre, skulle aldrig ha låtit det gå så långt.</p><p>Men nu är det som det är.</p><p>Kommer sälja undan det mesta av värde för att lösa mindre lån, men vi kommer fortfarande ligga på runt 1 150 000:- i totala skulder och däri ligger inte skulden på bostadsrätten som är på 100 000:- här betalar vi bara räntan amorterar inget.</p><p></p><p>Vad ska vi göra, känns just nu som att det bästa vore att släppa ALLT utom bostadslånet till KF.</p><p>Känns som att vi kommer att få det mycket bättre ekonomiskt då, fast nackdelar som betalningsanmärkning osv. kommer ju på köpet.</p><p></p><p>Funderingar finns även på att ansöka om jämkning och att prata med de olika kreditgivarna om det går att lösa på något sätt.</p><p>Nu är det så många så det känns rätt hopplöst.</p><p>Jag står för ca 750 000:- av lånen och min fru står på resten dvs. ca 485 000:-</p><p></p><p>Vet inte hur man räknar förbehållsbelopp när båda har utmätning men jag antar att man delar på hyreskostnaden etc.</p><p>Om det stämmer så skulle KF kunna dra ca 19 500:-/mån och vi skulle ha ca 12 500:-/mån kvar att leva på.</p><p>Låter för bra för att vara sant, men även om vi skulle få runt 10 000:-/mån kvar så är ju det BRA mycket bättre än vad vi haft de senaste åren.</p><p></p><p>Vi har diskuterat och kommit fram till att jag ska släppa alla mina skulder till KF och min fru betalar som vanligt på sina lån.</p><p>Min bil är värd ca 45 000:- och lånet är på 40 000:- så den ska jag fortsätta betala på.</p><p>Tycker inte de ska ta den när det inte finns något övervärde.</p><p></p><p>Vad tycker ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dalmas, post: 41255, member: 3256"] Jag behöver lite råd vad jag ska göra. Orkar inte pussla med ekonomin varje månad längre. Lite om mig själv, är gift och har ett barn på 6 år. Bor i Bostadsrätt i västra Dalarna. Vi har idag totala skulder på 1 235 000:- fördelat på 40st krediter, mest mindre blanco, men även några större som vi tagit med tanke att samla alla smålån. Men vi har halkat dit igen och tagit småkrediter. Vi får ut ca 30-35 000:-/mån efter skatt. Bara på alla lån betalar vi 41 600:-/mån sedan tillkommer hyra, el etc. Så det är inte svårt att förstå att detta fungerar inte längre, skulle aldrig ha låtit det gå så långt. Men nu är det som det är. Kommer sälja undan det mesta av värde för att lösa mindre lån, men vi kommer fortfarande ligga på runt 1 150 000:- i totala skulder och däri ligger inte skulden på bostadsrätten som är på 100 000:- här betalar vi bara räntan amorterar inget. Vad ska vi göra, känns just nu som att det bästa vore att släppa ALLT utom bostadslånet till KF. Känns som att vi kommer att få det mycket bättre ekonomiskt då, fast nackdelar som betalningsanmärkning osv. kommer ju på köpet. Funderingar finns även på att ansöka om jämkning och att prata med de olika kreditgivarna om det går att lösa på något sätt. Nu är det så många så det känns rätt hopplöst. Jag står för ca 750 000:- av lånen och min fru står på resten dvs. ca 485 000:- Vet inte hur man räknar förbehållsbelopp när båda har utmätning men jag antar att man delar på hyreskostnaden etc. Om det stämmer så skulle KF kunna dra ca 19 500:-/mån och vi skulle ha ca 12 500:-/mån kvar att leva på. Låter för bra för att vara sant, men även om vi skulle få runt 10 000:-/mån kvar så är ju det BRA mycket bättre än vad vi haft de senaste åren. Vi har diskuterat och kommit fram till att jag ska släppa alla mina skulder till KF och min fru betalar som vanligt på sina lån. Min bil är värd ca 45 000:- och lånet är på 40 000:- så den ska jag fortsätta betala på. Tycker inte de ska ta den när det inte finns något övervärde. Vad tycker ni? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp, orkar inte längre....
Topp