Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp! mina möjligheter att få ett lån på 200 000?

Jag funderar att ansöka om ett lån i april på ca 200 000.
idag har jag lån på 311 500kr som syns på UC.
I april kommer jag ha en årsinkomst på 423 000kr.
4 ff.
Vad tror ni om mina möjligheter att få ett lån på 200 000?

Jag behöver verkligen tips och råd, då jag idag betalar 40 000 i månaden för lån/krediter

Speca upp alla dina lån med belopp, ränta etc. Vilka som är blanco och vilka som är rena krediter. När togs senaste förfrågan? Äger du en bostad?

Syns på UC
Blanco -
Avida 227 000kr. 14.1%
Krediter -
Northmill 30 000kr 22,4%
Bank Norwegian 6500/10 000kr 21,99%

Inte syns på UC
Lumify 54 000
Binly 55 000
Lumify 54 000
Ferratum 12 000
Cashbuddy 25 000
ViaConto 30 000
Loanstep 23 000
Saldo 5000
Ekomni 4000
Banky 50 000

Har även ett CSN lån på 350 000

Den senaste förfrågan togs 29 november 2024.
Jag äger ingen bostad.
Först och främst brukar man vilja ha 6 månader sedan senaste ansökan. Däremot kostar dina krediter mycket varje månad och det kan vara svårt att hålla sig flytande med din lön.. Fyra förfrågningar är inte så himla mycket egentligen.
Hade jag varit du så hade jag sökt på 350tkr på Lendo och samlat alla dina lån utanför UC, plus dina krediter. Krediter utgör alltid en stor belastning när de är utnyttjade, ofta mer än blanco.
Avida har ingen bra ränta, men överkomlig i sammanhanget.

Om du inte får några vettiga svar på din ansökan så hade jag kontaktat Lendo för att sänka beloppet tills du får ett bra förslag. Samla så många lån utanför UC som du kan, börja med de lägsta beloppen för att få ner antalet lån.

Förhoppningsvis går det. Annars måste du köra snöbollsmetoden, betala av det lägsta till största. Försök bli av med BN och avsluta den, det förbättrar ditt betyg. Sälj grejer, jobba extra om du kan. Avslutar du BN och kanske tom Northmill så lär du kunna få bra förslag på Lendo.
Längre fram så kan du förhoppningsvis söka igen för att byta ut Avida till ett bättre lån. Kontakta dom redan nu för att se om dom kan sänka räntan.

Först och främst brukar man vilja ha 6 månader sedan senaste ansökan. Däremot kostar dina krediter mycket varje månad och det kan vara svårt att hålla sig flytande med din lön.. Fyra förfrågningar är inte så himla mycket egentligen.
Hade jag varit du så hade jag sökt på 350tkr på Lendo och samlat alla dina lån utanför UC, plus dina krediter. Krediter utgör alltid en stor belastning när de är utnyttjade, ofta mer än blanco.
Avida har ingen bra ränta, men överkomlig i sammanhanget.

Om du inte får några vettiga svar på din ansökan så hade jag kontaktat Lendo för att sänka beloppet tills du får ett bra förslag. Samla så många lån utanför UC som du kan, börja med de lägsta beloppen för att få ner antalet lån.

Förhoppningsvis går det. Annars måste du köra snöbollsmetoden, betala av det lägsta till största. Försök bli av med BN och avsluta den, det förbättrar ditt betyg. Sälj grejer, jobba extra om du kan. Avslutar du BN och kanske tom Northmill så lär du kunna få bra förslag på Lendo.
Längre fram så kan du förhoppningsvis söka igen för att byta ut Avida till ett bättre lån. Kontakta dom redan nu för att se om dom kan sänka räntan.
Hej,
Tror du då jag kan ta ett vanligt lån eller samlings lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp