Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp mig

Jag behöver råd för längre fram.
Har haft en historia av att vara anställd med bra lön, bli sjukskriven pga jobbet med endast sjukpengarna,för att sedan gå ner till hälften av min lön på ett annat jobb. Det jobbet höll mig däremot frisk men jag bodde med en man som krävde att jag betalade mer än jag kunde och allt var baserat på min högre lön. Och jag gick back ca 7 000 varje mån i snitt. Förutom 3 mån då jag inte hade nåt. Tog då lån för att försörja mig och samtidigt passade jag på att börja spela. Det fastnade jag ju för direkt. Fick mig att tänka på annat och trodde jag skulle bli rik.

Nu några år senare så har jag slutat spela men med återfall, fått ett jobb med bättre lön. Bytt man men nu sitter jag med skulderna.

Har lappat och fått ihop det utan att hamna hos kronofogden. Jag har samlat de lån som jag hade utanför uc för att få ner månadsutgiften från 14000 på lånen till 7 000. Jag gick plus minus noll efter räkningarna och har nu lite över varje mån.

Nu vill jag justera lite i mina lån. Tänkte lösa tre som jag lägger ihop till ett. Men när jag funderat så blir jag osäker. Såhär ser min lånesituation ut:

Synliga på uc

Avida: 8.7% 297 000k
Ica banken: 4.49% 78 000k
Marginalen: 8.9%. 38 000k
Med mera: 6.7% 40 288k
Med mera : 5.3% 11 980k

Avbetalning bil DNB 1.2% 138 000k

Det som inte syns:

Klarna: 8500k
Slantar: 9000k
Kosing:9000k
Betalkoll: 6000k
Credway: 4000k

Årsinkomst på 350 000 höjs med 2000 i mån fom juni.
Underskott på 69000
Uc : 1.6% 603 (bra) men får ändå ingen bra ränta eller större lån för lös.
Jag undrar om det se bättre ut med några färre höga lån inför framtiden. Ex bolån (med sambo)
Om det gör mycket för hur det ser ut för banken om jag lägger på 30 000 till på blanco som är 480 000 nu. Eller om det kvittar.
Jag får en aning bättre summa på lånutgifter om jag slår ihop fullånen med några av de stora när jag löser dom till ett.

Har ett Forex banklån på 110 000 men med 8.9 i ränta som kommer in på konton och vill göra rätt. Har faktiskt även tanken att ångra det länet för jag är väldigt osäker på mitt val just nu. Får så hög ångest av allt.

Jag vill kunna köpa en bostad med min sambo om några år och vill då ha de bästa förutsättningarna min till det trots min skitsituation.

Senast ändrad:
Fortsätt jobba, va spelfri så fixar du detta.

Om jag hade varit du så hade jag betalat av följande med 100 000 kr:

- Allt som inte syns: 36500
- Marginalen bank: 38000
- Med mera: 11900
86400 kr

Extra amortera på andra lånet med mera: 10 000 kr

Spara undan resten på sparkonto!

Skapa sedan struktur med en fast summa till ett sparkonto t.ex 1000 kr. Gärna fonder då du ej kommer åt pengarna direkt. Gör en budget varje månad och extra amortera lägsta lånet. Sök ett stort samlingslån i framtiden

Tack!

Eftersom jag inte kan ha stora summor på mitt konto utan att riskera mitt spelsug så fick jag agera rätt fort med lånen.

Det jag nu gjort är:

Betalat av:
credway hela summan
Klarna hela summan
Med mera det stora hela summan
Marginalen hela summan

Har kvar ca 20 000

Min tanke var att det lilla Medmera kan jag lätt arbeta bort på två månader iom löneökning och retoraktivt. Och min månadsutgift blev lägst av denna avbetalning. Sen ville jag lägga så lite ökning som möjligt i synlig uc. Men ditt förslag var nog bättre då du går på ränta?
Dock fick jag lite panik när jag började försöka komma in på spelsidor jag var spärrad ifrån. För att gå på nån bingosida jag lyckades spela på med 200 kr. (Jag hatar bingo och tycker det är helt meningslöst) Så jag började dra iväg pengarna på att avbetalalånen fort sen. Då lade sig spelsuget med en gång.
Kommer kännas fint när det medmera lånet också försvinner.

Jag tänker att jag blir sporrad om jag kan betala av de små lånen på kort tid. Sen går jag på Ica.

Tack!

Eftersom jag inte kan ha stora summor på mitt konto utan att riskera mitt spelsug så fick jag agera rätt fort med lånen.

Det jag nu gjort är:

Betalat av:
credway hela summan
Klarna hela summan
Med mera det stora hela summan
Marginalen hela summan

Har kvar ca 20 000

Min tanke var att det lilla Medmera kan jag lätt arbeta bort på två månader iom löneökning och retoraktivt. Och min månadsutgift blev lägst av denna avbetalning. Sen ville jag lägga så lite ökning som möjligt i synlig uc. Men ditt förslag var nog bättre då du går på ränta?
Dock fick jag lite panik när jag började försöka komma in på spelsidor jag var spärrad ifrån. För att gå på nån bingosida jag lyckades spela på med 200 kr. (Jag hatar bingo och tycker det är helt meningslöst) Så jag började dra iväg pengarna på att avbetalalånen fort sen. Då lade sig spelsuget med en gång.
Kommer kännas fint när det medmera lånet också försvinner.

Jag tänker att jag blir sporrad om jag kan betala av de små lånen på kort tid. Sen går jag på Ica.

Förstår det. Därför menar jag att du kanske kan spara undan pengar till t.ex avanza på fonder. Tar flera dagar om jag säljer dom.

Alltid bra med en buffert så man slipper låna mer om något händer

Förstår det. Därför menar jag att du kanske kan spara undan pengar till t.ex avanza på fonder. Tar flera dagar om jag säljer dom.

Alltid bra med en buffert så man slipper låna mer om något händer
Det vill jag gärna göra! Kan inte ha nåt på kontot på spar i nuläget. Aldrig sparat i fonder förut. Är det lätt att komma igång? Och är det nåt jag kan visa i framtiden som sparkonto. Vid bolån ex?

Det vill jag gärna göra! Kan inte ha nåt på kontot på spar i nuläget. Aldrig sparat i fonder förut. Är det lätt att komma igång? Och är det nåt jag kan visa i framtiden som sparkonto. Vid bolån ex?

Japp det är ett sparande vid bolån, kolla isk på avanza och deras zero index fonder som är avgiftfria.

Aa bara att maila dom och uppge att du vill spärra ditt konto. Talar från egen erfarenhet med att jag tipsar om att spärra...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp