Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig! Skulder!

Hej alla där ute! Jag har varit spelmissbrukare under en tid och flr ca 2-3 veckor sedan kunde jag inte hålla det inne för min sambo längre! Jag erkände men berättade bara ”halva” historien… hon vet bara om Northmill lånet och att det är en del på mitt coop kreditkort!

har även pratat med mina föräldrar och dom sa till mig igår att jag måste vara 100 % ärlig nu! Har planerat att berätta för min sambo idag men eftersom jag ljugit innan angående detta kommer hon verkligen bli så besviken på mig, vet inte riktigt vad hon kommer göra när jag kommer igen och säger att det är mer lån, vad hade ni gjort?

Mina lån/skulder är
Anyfin 101 000kr
Coop kredit 47 000kr
Northmill bank 38 000kr

Om du värdesätter eran relation så hade jag varit helt ärlig, det kommer alltid komma fram på ett eller annat sätt, bättre då att det kommer ifrån dig direkt. Nu gjorde du ett misstag att inte säga hela sanningen när du väl hade chansen och berättade bara 50% av sanningen, du får stå ditt kast och berätta allt nu istället för att nu täcka upp det med andra lögner, kommer aldrig hålla i längden.

Hej alla där ute! Jag har varit spelmissbrukare under en tid och flr ca 2-3 veckor sedan kunde jag inte hålla det inne för min sambo längre! Jag erkände men berättade bara ”halva” historien… hon vet bara om Northmill lånet och att det är en del på mitt coop kreditkort!

har även pratat med mina föräldrar och dom sa till mig igår att jag måste vara 100 % ärlig nu! Har planerat att berätta för min sambo idag men eftersom jag ljugit innan angående detta kommer hon verkligen bli så besviken på mig, vet inte riktigt vad hon kommer göra när jag kommer igen och säger att det är mer lån, vad hade ni gjort?

Mina lån/skulder är
Anyfin 101 000kr
Coop kredit 47 000kr
Northmill bank 38 000kr
Bara att bita i det sura äpplet och berätta. Du har ju inga ofantliga skulder så för Guds skull sluta spela så det inte blir värre.
Lycka till

Det sårar mer att man trodde att man fått sanningen men det kommer fram mer i efterhand.

Mina lån/skulder är
Anyfin 101 000kr
Coop kredit 47 000kr
Northmill bank 38 000kr
Du kan säga att du verkligen velat berätta om alla lån och hur det exakt ligger till men undanhållit en del pga att du känt dig rädd för hennes reaktion, rädd att bli lämnad och du skäms så otroligt mkt. Att du inte längre vill gå och bära på svek och lögner utan vill få ur dig ALLT.
Så tar du det därifrån, beroende på hennes reaktion. Du måste också lova att du ska ta tag i ditt spelande, blocka dig överallt (spelpaus etc etc) och du skulle t o m erbjuda att hon tar dina bankkort under en tid framöver.
Sen lägger du upp en plan för lånen.
Ta tag i det nu, annars sitter du här igen om ett år och skriver att du har 500 k i skulder och spelat bort alla era pengar och din senaste lön!
Det vill du inte!

Viktigt att du berättar sanningen. Att du lägger fram allt.

Kommer hon på det själv både sårar det henne och hennes tillit till dig kommer sjunka enormt mycket mer än om du själv berättar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp