Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig rätta till min ekonomi igen!

Hej, behöver lite tips på hur jag bör hantera detta. Jag har ett lån på Svea som är out of control med 22% ränta. Har lyckats få ner det från 22.000 till 14.100, men räntan är på 21,9% och det är INTE ok.
Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag kommer helt klart vänta ut 2023-ff, men bör jag vänta längre?
En av de 2023-ff är från Lendo, sökte och fick ett hutlöst förslag som jag inte tog.
Så hur hade ni gjort i denna situationen? Anledningen till dålig inkomst är extrajobb + csn, men jobbar på att rätta till allt igen. Alla kan vi ju hamna lite snett.

Jag vill även ha ett kreditkort som syns på UC, kan ni rekommendera något med mina förutsättningar?
Det ska inte användas, bara förbättra mitt betyg.

Inkomst 2024: 105.000
Inkomst 2025: ca 100.000

Uc-betyg: 1,9%

Underskott: 3.400 kr

Förfrågningar:
2023-10-03
2023-10-13
2024-04-06
2024-08-14
2024-09-15

Hej, behöver lite tips på hur jag bör hantera detta. Jag har ett lån på Svea som är out of control med 22% ränta. Har lyckats få ner det från 22.000 till 14.100, men räntan är på 21,9% och det är INTE ok.
Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag kommer helt klart vänta ut 2023-ff, men bör jag vänta längre?
En av de 2023-ff är från Lendo, sökte och fick ett hutlöst förslag som jag inte tog.
Så hur hade ni gjort i denna situationen? Anledningen till dålig inkomst är extrajobb + csn, men jobbar på att rätta till allt igen. Alla kan vi ju hamna lite snett.

Jag vill även ha ett kreditkort som syns på UC, kan ni rekommendera något med mina förutsättningar?
Det ska inte användas, bara förbättra mitt betyg.

Inkomst 2024: 105.000
Inkomst 2025: ca 100.000

Uc-betyg: 1,9%

Underskott: 3.400 kr

Förfrågningar:
2023-10-03
2023-10-13
2024-04-06
2024-08-14
2024-09-15
Inkomsten är för låg, sen har jag hört/läst 90 dagar (helst mer) mellan ansökningar.

Så vad rekommenderar folk att jag ska göra med Svea-lånet på 21,9%?

Inkomsten är för låg, sen har jag hört/läst 90 dagar (helst mer) mellan ansökningar.
Ja den räntan är ju givetvis för hög och det är inte lätt att få ett lån med lägre ränta. Jag utgår ifrån att du har sökt lån hos flera banker som du berättar typ hos Lendo och sökte och fick ett hutlöst förslag som du inte tog. Har du även tittat på SBAB som är en statlig bank och vad räntan kan ju vara svårt att veta innan man ansöker om ett lån. Du får väl bara försöka jobba på det och hoppas att det löser sig

Ja den räntan är ju givetvis för hög och det är inte lätt att få ett lån med lägre ränta. Jag utgår ifrån att du har sökt lån hos flera banker som du berättar typ hos Lendo och sökte och fick ett hutlöst förslag som du inte tog. Har du även tittat på SBAB som är en statlig bank och vad räntan kan ju vara svårt att veta innan man ansöker om ett lån. Du får väl bara försöka jobba på det och hoppas att det löser sig
Ja, alltså, det är ju inga större problem med att betala det, jag brukar slänga in 2-3000 varje månad, men vill ju gärna få ner räntan :) Och jag tänker typ på Bank Norwegian som brukar erbjuda 19%?Det är ca 660 kr i spar på räntan, men är det värt det?

Jag hade 0,9% när jag sökte på Lendo 2023 och fick två dåliga erbjudanden. Antagligen för att jag knappt haft inkomst senaste två åren?

Jag tänker att jag kanske ska vänta ut alla FF och få en ny deklaration innan jag söker nästa gång..
2026 kommer min ekonomi börja bli bättre.

Skillnaden mellan 21.9% och 19% på 14100kr kan inte bli många kronor i månaden.

Jag har inte sökt alls ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp