- Meddelanden
- 317
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 347
Hej!
Har haft problem med min UC enda sen jag insåg vilken vikt UC-förfrågningar har.
Lite info om min nuvarande situation:
Nuvarande UC-score : 37.6 %
Taxerad inkomst 2018: 360 000kr
Underskott: 700kr
Inga anmärkningar
Lån på UC:
Credway: 30 000 / 30 000
BankNorweigan: 60 000 / 60 000
KomplettBank: 81 600 / 80 000 (antar att denna drar ner betyget rejält)
(Nu kommer jävligt nog Credigo och Easycredit till UC i Mars den 16:de)
Credigo: 15 000 / 15 000
Easycredit 10 000/ 10 000
Låter bli att skriva dom andra lånen dom inte påverkar UC:n i dagsläget.
Har 12 UC förfrågningar just nu. Varav 7 försvinner om 15 dagar.
Som jag skrev i föregående tråd så hoppade mitt betyg upp från 17% -> 39 %
bara under slutet av februari månad, antar att detta problemet ligger på att jag har mer lånat än beviljat så att säga på KomplettBank, denna kommer jag ha betalt så jag ligger under beviljad lån gränsen dock. Jag förutsätter att jag kommer kunna få tillbaka mitt UC-score till ungefär samma gräns igen nu när komplettbank är under gränsen, men hur bör jag göra för att kunna sänka den snabbast?
Jag vet ju att maxxade krediter inte är bra, och nu kommer jag ju få in 2 till med credigo och easycredit. Men vad är den bästa approachen till att jag skulle kunna få ett samlingslån snarast? Tror ni att mitt betyg kommer förbättras eller bli mycket sämre nu då jag får in fler krediter, men får bort rätt många UC och inte ligger övertrasserad på en kredit?
Vill höra era ideer om hur jag kan göra detta på bästa sätt, och hur ni tror jag kommer ligga till för Mars månad. Kan tyvärr inte betala av krediterna mer då jag redan ligger taskigt till med andra fakturor, vilket är anledningen till att jag vill ha ett samlingslån.
Mvh
Wigge
Har haft problem med min UC enda sen jag insåg vilken vikt UC-förfrågningar har.
Lite info om min nuvarande situation:
Nuvarande UC-score : 37.6 %
Taxerad inkomst 2018: 360 000kr
Underskott: 700kr
Inga anmärkningar
Lån på UC:
Credway: 30 000 / 30 000
BankNorweigan: 60 000 / 60 000
KomplettBank: 81 600 / 80 000 (antar att denna drar ner betyget rejält)
(Nu kommer jävligt nog Credigo och Easycredit till UC i Mars den 16:de)
Credigo: 15 000 / 15 000
Easycredit 10 000/ 10 000
Låter bli att skriva dom andra lånen dom inte påverkar UC:n i dagsläget.
Har 12 UC förfrågningar just nu. Varav 7 försvinner om 15 dagar.
Som jag skrev i föregående tråd så hoppade mitt betyg upp från 17% -> 39 %
bara under slutet av februari månad, antar att detta problemet ligger på att jag har mer lånat än beviljat så att säga på KomplettBank, denna kommer jag ha betalt så jag ligger under beviljad lån gränsen dock. Jag förutsätter att jag kommer kunna få tillbaka mitt UC-score till ungefär samma gräns igen nu när komplettbank är under gränsen, men hur bör jag göra för att kunna sänka den snabbast?
Jag vet ju att maxxade krediter inte är bra, och nu kommer jag ju få in 2 till med credigo och easycredit. Men vad är den bästa approachen till att jag skulle kunna få ett samlingslån snarast? Tror ni att mitt betyg kommer förbättras eller bli mycket sämre nu då jag får in fler krediter, men får bort rätt många UC och inte ligger övertrasserad på en kredit?
Vill höra era ideer om hur jag kan göra detta på bästa sätt, och hur ni tror jag kommer ligga till för Mars månad. Kan tyvärr inte betala av krediterna mer då jag redan ligger taskigt till med andra fakturor, vilket är anledningen till att jag vill ha ett samlingslån.
Mvh
Wigge