Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp mig har kraftig ångest för mina tänder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan-1977" data-source="post: 241330" data-attributes="member: 3543"><p>Jag har löneutmätningen och har fixat mina tänder. </p><p></p><p>Du gör så här. Boka en tid för undersökning. Du går dit får dina tänderna kollade. Är du mellan 30-64 har du 300kr i tandvårdsbidrag från försäkringskassan övrig ålder har 600 och du kan spara 2 års bidrag. Så har du inte varit där på många år har du alltså 600 eller 1200 så det täcker nästa hela undersökningen om du har minsta beloppet. Efter undersökningen be om ett kostnadsförslag tala om för tandläkaren att du har utmätning och be om att han skriver ett intyg, tycker tandläkaren att du måste han vården så är det inga problem med intyget. Vad som ska stå med finns i denna tråd</p><p></p><p>Ta sedan kontakt med fogden. Jag skickade Mail o bifogade intyget. Var inga problem att få behålla mer av lönen. Jag skickade sedan kvittot som bevis på att jag använde pengarna till tandvård. Jag fick behålla 13000 totalt så jag kunde fixa till gaddarna. Fick bara hålla på att gå till tandläkaren ett par månader längre än om jag inte hade utmätning.</p><p></p><p>Självklar har du rätt till akut/nödvändig tandvård även om du har skulder o är hos fogden, allt annat är skitprat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan-1977, post: 241330, member: 3543"] Jag har löneutmätningen och har fixat mina tänder. Du gör så här. Boka en tid för undersökning. Du går dit får dina tänderna kollade. Är du mellan 30-64 har du 300kr i tandvårdsbidrag från försäkringskassan övrig ålder har 600 och du kan spara 2 års bidrag. Så har du inte varit där på många år har du alltså 600 eller 1200 så det täcker nästa hela undersökningen om du har minsta beloppet. Efter undersökningen be om ett kostnadsförslag tala om för tandläkaren att du har utmätning och be om att han skriver ett intyg, tycker tandläkaren att du måste han vården så är det inga problem med intyget. Vad som ska stå med finns i denna tråd Ta sedan kontakt med fogden. Jag skickade Mail o bifogade intyget. Var inga problem att få behålla mer av lönen. Jag skickade sedan kvittot som bevis på att jag använde pengarna till tandvård. Jag fick behålla 13000 totalt så jag kunde fixa till gaddarna. Fick bara hålla på att gå till tandläkaren ett par månader längre än om jag inte hade utmätning. Självklar har du rätt till akut/nödvändig tandvård även om du har skulder o är hos fogden, allt annat är skitprat. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp mig har kraftig ångest för mina tänder
Topp