Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig först, reditbetyg på 18;7%

Hade ett kreditbetyg på 18;7% i slutet på nov. Fick en UC av en dumhet den siste. Två dagar efter försvann 9ff. Nu tittar jag idag och den är uppe i 40%.
Är helt knäckt. Har inte hänt ngt förutom att mina ff försvann. Hur är det möjligt? Dubbelt så hög. Har ett 10 tal ff som försvinner i dec o ytterligare i jan men vad händer m mitt betyg? Snälla någon som kan förklara? Är det den enda ff jag fick i slutet av nov som gjort att den ökat trots att så många ff försvunnit??
Helt förstörd!

Alla påstår att juletider är då kreditbolagen drar in absolut mest. Kan det vara så att UCs formel är justerad för att höja riskprognosen under dec-jan för personer som ofta tar lån. Dvs krediter tagna i dec-jan är de som oftast leder till betalningsproblem. Säsongsrelaterat.

Om det stämmer borde riskprognosen sjunka till normal nivå i februari.

Jag gissar på att det beror på att kreditbolagen inte vet om du har tagit ett ytterligare lån eller inte vid den senaste uc´n. Vi nästa uppdatering så kommer säkert din score att vara bättre.

Vad var det för slags förfrågan du fick sista november?

Hej! Jag fick ingen förfrågan. Jag var inne på minuc av en tillfällighet och såg att kreditbetyget hade ändrats.

Märkligt. Nu hoppade den ner från 40 till 15 utan att jag gjort något. Om 14 dagar försvinner hälften av ff och då bör den förhoppningsvis gå ner ytterligare??
Förstår inget men kul attt den gick åt rätt håll...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp