Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp mig...behöver råd !
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gaston" data-source="post: 76089" data-attributes="member: 2967"><p>Förstår att det känns jobbigt:-(. Men som det låter finns det ju, trots mörkret, en hel del positivt att bygga på. Jag tänker främst på ditt jobb/lön och att du till skillnad från många andra andra inte har några missbruksproblem. Jag är säker på att du kommer kunna rida ur det här. Ge inte upp bara!</p><p></p><p>Du får se det som en tvåstegsraket. Först gäller det ju att klara av den akuta fasen närmaste månaden, sen att på lite sikt få till en beteendeförändring (jag är själv en "slösare" av rang och försöker främst jobba med den biten nu) så du kan få till en mer långsiktig lösning.</p><p></p><p>Du nämner inte hur mycket lån du har och hur räntorna ser ut (eller vad du har för UC)?. Finns det möjlighet till ett hopslagslån? Eller kanske att du kan ringa till vissa av de du har skuld till och be om lite uppskov till du får bonus osv? Har du kanske till och med möjlighet att låna lite akut av din dotter (inget drömscensarie, jag vet...)? Betalar hon hemma förresten? Kommunerna har väl också skyldighet att tillhandahålla skuldrådgivning? Det kanske kan vara värt att kolla upp!</p><p></p><p>Mer långsiktigt handlar det som sagt om beteendeförändring. Vad gör du framförallt av med pengarna på känner du? Mat, resor, kläder osv? Det går verkligen att få till positiva förändringar och relativt snabbt (i alla fall snabbare än man tror när man sitter och famlar förtvivlat i mörkret) komma med i matchen igen ifall man har en fast lön och ingen beroeendeproblematik. Lycka till!!! Och använd det här forumet som ventil och hjälpmedel, det är guld värt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gaston, post: 76089, member: 2967"] Förstår att det känns jobbigt:-(. Men som det låter finns det ju, trots mörkret, en hel del positivt att bygga på. Jag tänker främst på ditt jobb/lön och att du till skillnad från många andra andra inte har några missbruksproblem. Jag är säker på att du kommer kunna rida ur det här. Ge inte upp bara! Du får se det som en tvåstegsraket. Först gäller det ju att klara av den akuta fasen närmaste månaden, sen att på lite sikt få till en beteendeförändring (jag är själv en "slösare" av rang och försöker främst jobba med den biten nu) så du kan få till en mer långsiktig lösning. Du nämner inte hur mycket lån du har och hur räntorna ser ut (eller vad du har för UC)?. Finns det möjlighet till ett hopslagslån? Eller kanske att du kan ringa till vissa av de du har skuld till och be om lite uppskov till du får bonus osv? Har du kanske till och med möjlighet att låna lite akut av din dotter (inget drömscensarie, jag vet...)? Betalar hon hemma förresten? Kommunerna har väl också skyldighet att tillhandahålla skuldrådgivning? Det kanske kan vara värt att kolla upp! Mer långsiktigt handlar det som sagt om beteendeförändring. Vad gör du framförallt av med pengarna på känner du? Mat, resor, kläder osv? Det går verkligen att få till positiva förändringar och relativt snabbt (i alla fall snabbare än man tror när man sitter och famlar förtvivlat i mörkret) komma med i matchen igen ifall man har en fast lön och ingen beroeendeproblematik. Lycka till!!! Och använd det här forumet som ventil och hjälpmedel, det är guld värt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp mig...behöver råd !
Topp