Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hjälp med planering av skulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 265373" data-attributes="member: 3225"><p>Känner du själv att du vill släppa alla dina skulder till kf ska du så klart göra det men annars finns det säkert alternativa vägar att gå.</p><p>Jag antar att du nu har alla dina skulder nedskrivna så du har koll på skulderna. Samt hur mkt du betalar varje månad, vilken ränta. Viktigt även att veta vilka långivare har betalfria månader så du kan utnyttja dem och betala på annat. Ett tips är att ha koll på vilka pengar som du betalar in varje månad som du kan utnyttja igen, alltså betala två skulder med samma pengar, t ex betalar jag alltid först in på mina skulder hos Betalkoll, Billender, <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/32" target="_blank">EasyCard</a>, EnterCard, <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2" target="_blank">Ferratum</a> m m för att när betalningarna har registrerats så kan man använda pengarna "en gång till" och betala andra räkningar. Jag använder Billhop när jag betalar räkningar med kreditkorten, det kostar 2,5% på beloppet men jag slipper ta ut pengar i en bankomat och sätta in dem på kontot. Sen har vi snöbollseffekten som du kan läsa på om. Har du möjlighet att ta ett extrajobb? Då får du ytterligare några tusen i månaden. Jag menar nu inte att mitt sätt är det bästa, men det funkar för mig och jag tar mig fram och skulderna minskar. Läs runt här på forumet, finns hur mycket matnyttigt som helst.</p><p></p><p>Jag kan tycka att det är synd att du som bara är 23 år redan ska hamna hos Kf med stora skulder, det kommer att påverka din vardag. Sen finns det dem som säger att att släppa skulderna varit det bästa de gjort men då har de kämpat på ett tag innan.</p><p></p><p>Känns som att du redan har tagit första steget och insett att ngt måste göras. Med små steg kommer man långt.</p><p></p><p>Har du möjlighet att få hjälp fr släktingar eller nära vänner att få bort de dyraste lånen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 265373, member: 3225"] Känner du själv att du vill släppa alla dina skulder till kf ska du så klart göra det men annars finns det säkert alternativa vägar att gå. Jag antar att du nu har alla dina skulder nedskrivna så du har koll på skulderna. Samt hur mkt du betalar varje månad, vilken ränta. Viktigt även att veta vilka långivare har betalfria månader så du kan utnyttja dem och betala på annat. Ett tips är att ha koll på vilka pengar som du betalar in varje månad som du kan utnyttja igen, alltså betala två skulder med samma pengar, t ex betalar jag alltid först in på mina skulder hos Betalkoll, Billender, [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/32"]EasyCard[/URL], EnterCard, [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2"]Ferratum[/URL] m m för att när betalningarna har registrerats så kan man använda pengarna "en gång till" och betala andra räkningar. Jag använder Billhop när jag betalar räkningar med kreditkorten, det kostar 2,5% på beloppet men jag slipper ta ut pengar i en bankomat och sätta in dem på kontot. Sen har vi snöbollseffekten som du kan läsa på om. Har du möjlighet att ta ett extrajobb? Då får du ytterligare några tusen i månaden. Jag menar nu inte att mitt sätt är det bästa, men det funkar för mig och jag tar mig fram och skulderna minskar. Läs runt här på forumet, finns hur mycket matnyttigt som helst. Jag kan tycka att det är synd att du som bara är 23 år redan ska hamna hos Kf med stora skulder, det kommer att påverka din vardag. Sen finns det dem som säger att att släppa skulderna varit det bästa de gjort men då har de kämpat på ett tag innan. Känns som att du redan har tagit första steget och insett att ngt måste göras. Med små steg kommer man långt. Har du möjlighet att få hjälp fr släktingar eller nära vänner att få bort de dyraste lånen? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hjälp med planering av skulder
Topp