Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp med billån

Hej,
Nu är det så att jag behöver köpa en bil.
Det har ju tidigare skrivits om att det är hyggligt lätt att få en bilkredit med bilen som säkerhet.
Så mitt aber är följande.
För två månader sedan hade jag två betalningsanmärkningar och ett kreditbetyg på 5.1%
Dom försvann och jag fick istället 13.6%.

Nu har jag följande:
Inkomst: 500k
Fast anställning
0kr i lån eller krediter.
Inga betalningsanmärkningar
Inget skuldsaldo
15FF ca 8mån gamla, inga blanka

Jag provade att köpa en bil för 60k via en bilhandlare med 50% kontant, dom använde wasa kredit och fick avslag!
15FF förvisso men inte ens låna 30k mot säkerhet?
Finns det någon finans som är bättre?
Dnb?

Tips emottages tacksamt

Mvh
Miklo

Obegripligt, men det måste vara antalet förfrågningar då. Ändå mycket märkligt. Jag fick själv ett lån på samma summa (betalade 15k kontant) via Wasa och då hade jag två gamla betalningsanmärkningar. Detta var 2013.

Inget bra tips att komma med mer än att vänta ut förfrågningarna. Är det bråttom med bilen kanske du kan ta ett tillfälligt lån hos någon mindre seriös (typ Thorn, Ellos etc) tills du får ner antalet? Vet inte hur de är med 15+ ff.

Kör på affär som har bmwfinans.. dom kör med bisnode

Någon som vet vad Subaru finans tar för kreditupplysning?

Samt finns det något billån som inte syns på UC?

Subaru finans är dnb.. hyfsat säker på att det är uc där

Tack Lasseman! Finns det någon mer än BMW finans som inte syns på UC? Skulle jag få en förfrågan plus ett billån till på min UC kan jag nog glömma ett samlingslån jag tänkte ta om 8 månader.

Vw finans är tar uc ibland typ.

Det går ju att vända på det och kanske köpa bilen efter samlingslånet?

Jag vet inte riktigt vad som krävs för att få nej på billån eller privatleasing.. har sett personer med flera hundra tusen i skuldsaldo som fått både billån och årivatleasa helt ny bil

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp