Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Hjälp med Alektum!!!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Smultron03" data-source="post: 314060" data-attributes="member: 7454"><p>Hej Alla</p><p>Jag behöver er hjälp och tips.</p><p>Jag har även hamnat hos alektrum. Håller med er 100procent med att dem inte är tillmötesgående.</p><p>Jag hade delbetalningar via resursbank 3 st.</p><p>Alla 3 hamnade hos alektrum. Ena var på ca 14tusen ena på 26tusen och den sista på 23tusen.</p><p>Jag betalade av den minsta direkt.</p><p>Dem 2 andra ville jag ha avbetalningsplan. Då sa en i kundtjänst att jag är tvyngen att betala 8 tusen i månaden med 20 procent ränta.</p><p>Jag är student och har csn enbart som ekomomi källa min csn är mellan 8-10 tusen varje månad.</p><p>Jag talade med fler olika handläggare hos dem till slut kom vi överens om 5000kr. Jag har betalat sedan mars, utan någon problem. Men nu när man inte får csn under sommarlov så kommer jag inte kunna betala av den.</p><p>Jag kan inte sommarjobba pga personliga skäll. Jag var i god tid och förklarade till dem hen handläggare sa till mig att de kan göra en månads betalningsfri juni därefter sänka kostnaden juli så kommer jag betala som vanligt augusti: men hen gav mig ett nr att ringa.</p><p>Jag ringde nr, antar det är deras arbetsledare/chef. Han var otrevlig, ifrågesatt mig så du tar csnlån för att betala av ditt skuld hos oss, varför godkände du 5000kr avbetalningsplan om du inte kan betala? Hen gick enbart med på att sänka kostnaden till 3000kr juni/juli månad. Om jag inte betalar det så nämnde hen att de skulle skickas förmodligen till KF.</p><p>Min fråga är:</p><p>Hur snabbt skickar de till KF, efter passerad förfallodag?</p><p>Om de skickar det, har man möjlighet att förhandla nytt avbetalningsplan?</p><p>Har jag rätt för ackord? Jag förhandlade ingenting, de nämnde inget och jag har inte koll på sånt.</p><p>Min ränta tickar, ser inget skillnad på skulden.</p><p>Alektrum är skit inkasso bolag. Finns de någon långivare som kan hjälpa mig ta lån, så jag kan betala av det, och ha skuld hos någon seriös företag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Smultron03, post: 314060, member: 7454"] Hej Alla Jag behöver er hjälp och tips. Jag har även hamnat hos alektrum. Håller med er 100procent med att dem inte är tillmötesgående. Jag hade delbetalningar via resursbank 3 st. Alla 3 hamnade hos alektrum. Ena var på ca 14tusen ena på 26tusen och den sista på 23tusen. Jag betalade av den minsta direkt. Dem 2 andra ville jag ha avbetalningsplan. Då sa en i kundtjänst att jag är tvyngen att betala 8 tusen i månaden med 20 procent ränta. Jag är student och har csn enbart som ekomomi källa min csn är mellan 8-10 tusen varje månad. Jag talade med fler olika handläggare hos dem till slut kom vi överens om 5000kr. Jag har betalat sedan mars, utan någon problem. Men nu när man inte får csn under sommarlov så kommer jag inte kunna betala av den. Jag kan inte sommarjobba pga personliga skäll. Jag var i god tid och förklarade till dem hen handläggare sa till mig att de kan göra en månads betalningsfri juni därefter sänka kostnaden juli så kommer jag betala som vanligt augusti: men hen gav mig ett nr att ringa. Jag ringde nr, antar det är deras arbetsledare/chef. Han var otrevlig, ifrågesatt mig så du tar csnlån för att betala av ditt skuld hos oss, varför godkände du 5000kr avbetalningsplan om du inte kan betala? Hen gick enbart med på att sänka kostnaden till 3000kr juni/juli månad. Om jag inte betalar det så nämnde hen att de skulle skickas förmodligen till KF. Min fråga är: Hur snabbt skickar de till KF, efter passerad förfallodag? Om de skickar det, har man möjlighet att förhandla nytt avbetalningsplan? Har jag rätt för ackord? Jag förhandlade ingenting, de nämnde inget och jag har inte koll på sånt. Min ränta tickar, ser inget skillnad på skulden. Alektrum är skit inkasso bolag. Finns de någon långivare som kan hjälpa mig ta lån, så jag kan betala av det, och ha skuld hos någon seriös företag. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Hjälp med Alektum!!!
Topp