Hjälp !!! Kan jag få utökat bolån

Hej, jag önskar hjälp angående mina funderingar. Jag ligger sömnlös på nätterna om vi skall få utökat bolån då jag har mycket blanco.
Jag och min fru har bolån på 1.390.000:- , huset är värderat till 2900000:- Sålunda så kan vi ta lån på 2.030.000:- .
Jag tjänar 60000:- och har blanco skrivet på endast mig på 704000:- som jag amorterar 4500:- per månad. Jag har ett kreditbetyg på 0,2 och en UC Score på 711. Inga ff de senaste 12 månaderna. Inga betalningsanm
Min fru tjänar 37000:- och har ett CSN lån på 33000:- samt ett billån på 60000:-.
VI har 2 barn i tonåren.

Kan vi få utökat bolån tror ni? Trots blanco på mig på 704 t kronor?

Hej, jag önskar hjälp angående mina funderingar. Jag ligger sömnlös på nätterna om vi skall få utökat bolån då jag har mycket blanco.
Jag och min fru har bolån på 1.390.000:- , huset är värderat till 2900000:- Sålunda så kan vi ta lån på 2.030.000:- .
Jag tjänar 60000:- och har blanco skrivet på endast mig på 704000:- som jag amorterar 4500:- per månad. Jag har ett kreditbetyg på 0,2 och en UC Score på 711. Inga ff de senaste 12 månaderna. Inga betalningsanm
Min fru tjänar 37000:- och har ett CSN lån på 33000:- samt ett billån på 60000:-.
VI har 2 barn i tonåren.

Kan vi få utökat bolån tror ni? Trots blanco på mig på 704 t kronor?
Låter ju som att det inte borde vara några större problem!

Hej Krelf och tack för din snabba kommentar. Även fast jag har ett högt blancolån? Jag har läst här på sidan att vissa banker inte tillåter för höga blancolån när man vill utöka sitt bolån. Jag har Handelsbanken. Tack än en ågn för kommentar

Hej Krelf och tack för din snabba kommentar. Även fast jag har ett högt blancolån? Jag har läst här på sidan att vissa banker inte tillåter för höga blancolån när man vill utöka sitt bolån. Jag har Handelsbanken. Tack än en ågn för kommentar
En del är ju inte ok med det när du ska ta bolån för att köpa men äger du redan huset och det finns så pass mkt att låna upp på det så tycker jag att det ska vara lungt, alla vinner ju på det och huset finns ju som säkerhet hos banken. Jag kan ha fel här absolut men ser inte varför det inte skulle kunna gå. Säger dem nej finns det ju andra banker att kolla med för att flytta bolånet annars som kanske vill hjälpa

Tack för dina goda råd.

Om det är någon annan som har en kommentar så är jag väldigt tacksam för kommentar.
Är det någon som haft problem med Handelsbanken ang mitt fall. Och OM ni detta, vilka har ni vänt er till i så fall?

Senast ändrad:
Tänker du betala bort blancot med bolånet? Då borde det väl inte vara något problem.

Nej, det tänker jag inte göra.
Tog för givet att det var tanken att utökningen skulle ta bort blanco. Är inte så fallet så är det nog inte alls lika säkert att det kommer gå.
Vad vill du använda dem till?

Lös nuvarande blanco som du har med utökning av bolånet. När du har 0 i blanco så kan du göra vad du vill för du kommer bankerna gilla dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp