Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp- hur lång tid har jag på mig att betala?

Hej!

Jag har fått ett föreläggande från Kronofogden. Det står bara att jag ska svara snarast.

Jag fick det i fredags och tänker inte bestrida utan kommer att betala det. Det står fick ingenstans hur lång tid jag har på mig att betala från det att jag svarar på delgivningen?
Hittar inget sista datum från varken Kronofogden eller inkassobolaget? Inget när jag senast ska svara eller senast betala?
Får bara svar från inkasso att dom drar tillbaka det när jag har betalat.

Behöver någon dag för att lösa betalningen, men blir stressad när jag inte kan utläsa någon deadline?

Du har ingen tid.
Du ska svara snarast. Precis som det framgår.

Hej!

Jag har fått ett föreläggande från Kronofogden. Det står bara att jag ska svara snarast.

Jag fick det i fredags och tänker inte bestrida utan kommer att betala det. Det står fick ingenstans hur lång tid jag har på mig att betala från det att jag svarar på delgivningen?
Hittar inget sista datum från varken Kronofogden eller inkassobolaget? Inget när jag senast ska svara eller senast betala?
Får bara svar från inkasso att dom drar tillbaka det när jag har betalat.

Behöver någon dag för att lösa betalningen, men blir stressad när jag inte kan utläsa någon deadline?
Du får en påminnelse efter ca 1 vecka om du inte svarar att du tagit emot det(då säger du att du fått det) och när du svarat har du ca 10 dagar att betala innan det blir anmärkning

Ja det framgår

Men enligt nedan då,
ca 1 vecka = påminnelse
sedan efter ungefär 10 dagar = anmärkning?
Blir inte anmärkning automatiskt. Du måste skriva under och medge, eller få en dom i TR.
Det finns ingen "deadline". Du ska svara snarast.

Det kan lika gärna komma någon och knacka på dörren efter 1v, som att ett nytt brev kommer ut.

Blir inte anmärkning automatiskt. Du måste skriva under och medge, eller få en dom i TR.
Det finns ingen "deadline". Du ska svara snarast.

Det kan lika gärna komma någon och knacka på dörren efter 1v, som att ett nytt brev kommer ut.
Man har ju 10 dagar på sig att svara enligt lag att du är delgiven alltså.
Ibland kan du ha någon dag på dig till innan du blir påmind typ via Kivra att du behöver svara (inget jag rekommenderar) och vid det skedet finns det risk att du kan du få påhälsning i hemmet eller i din bostad.
Sen har du iallafall ytterligare 10 dagar på dig att betala, inte betala (då får du sen en anmärkning) eller bestrida ärendet.

Men gör så att du svarar att du blivit delgiven om 2-3 dagar. Sen har du ju 10 dagar på dig att betala.

Du har ingen tid.
Du ska svara snarast. Precis som det framgår.
Man har visst en tid förhålla sig till efter att man fått föreläggandet?
Du har 0-10 dagar (+ eventuellt några dagar extra dagar efter dag 10 att svara) innan något annat händer.
Jag har dock aldrig gått över 10 dagar.

10 dagar om jag inte minns fel.
Det är när du får ett utslag som anmärkning uppstår.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp