Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hjälp! Hur blir jag beviljad samlingslån?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 208897" data-attributes="member: 3225"><p>Ja vi måste kämpa, det finns ljus i tunneln! </p><p></p><p>När det gäller kreditkorten så gör jag så här:</p><p>Har två st, ett visa och ett <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/32" target="_blank">Easycard</a>. På Visa kortet måste jag betala hela det utstående beloppet varje månad och eftersom jag använder upp det jag betalat in så brukar jag hamna på ca 12 000 kr. På Easycard betalar jag lägsta, ca 500 kr.</p><p>När exakt du ska göra inbetalningarna beror på när dina fakturor för korten förfaller. Mitt Visa förfaller alltid runt den 20, Easycard förfaller runt 30:e. Det tar minst 3 dagar från att jag betalat tills att pengarna finns på korten igen. När jag ser att pengarna finns på Visakortet så loggar jag in i mitt Billhop och betalar in hyran, Klarna, Tele2, Captum etc etc. Alltså de fakturor som går, SCN går också bra att betala. Inkasso brukar inte gå, inte heller Ecster. Från att jag lägger in fakturorna för betalning så tar det 2 dagar så är de betalda hos mottagaren. Har man inte Billhop så kan man bara gå till en bankomat och ta ut pengarna och sen sätta in de i en insättningsautomat och sen betala via sin internetbank. Billhop tar 2,5% i avgift. Att ta ut i bankomaten kostar också. Så får mig är det smidigare att inte ta ut. </p><p>Målet är att använda Billhop mindre och mindre. Men är inte där än, måste fortf använda samma pengar "två ggr" </p><p>Det finns också en annan tjänst lik Billhop men jag minns inte vad den hette. </p><p>Billhop skickar alltid bekräftelse via mejl både när man lagt in räkningar och när räkningarna blivit betalda. </p><p>Använder man Amex t ex så tar det längre tid, men för de vanligare korten så tar det 2 vardagar. </p><p>Kanske skulle sagt det från början att detta gäller alltså för kreditkort, man måste ha kreditkort och det måste finnas pengar på korten för att kunna göra så. Har du 0 kr på kreditkortet så kan du inte använda dessa 0 kr för att betala räkningar. </p><p>Du kan lägga in fakturor precis när du vill (så länge det finns pengar på dina kreditkort), även förfallna fakturor går bra. </p><p></p><p>När det gäller din andra fråga om Betalkoll så fick jag nyligen beviljad fr 2 k till 45 k och det är ett mysterium eftersom jag tidigare inte kunnat höja fr 2 k. Sökte med betyg 8.3 och taxerad inkomst 170 k. Trodde inte mina ögon. Hade precis som du utnyttjat hela beloppet. Du kan väl försöka höja en gång i månaden, de tar en mini uc så det skadar inte? Jag hade nästan gett upp att få en höjning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 208897, member: 3225"] Ja vi måste kämpa, det finns ljus i tunneln! När det gäller kreditkorten så gör jag så här: Har två st, ett visa och ett [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/32"]Easycard[/URL]. På Visa kortet måste jag betala hela det utstående beloppet varje månad och eftersom jag använder upp det jag betalat in så brukar jag hamna på ca 12 000 kr. På Easycard betalar jag lägsta, ca 500 kr. När exakt du ska göra inbetalningarna beror på när dina fakturor för korten förfaller. Mitt Visa förfaller alltid runt den 20, Easycard förfaller runt 30:e. Det tar minst 3 dagar från att jag betalat tills att pengarna finns på korten igen. När jag ser att pengarna finns på Visakortet så loggar jag in i mitt Billhop och betalar in hyran, Klarna, Tele2, Captum etc etc. Alltså de fakturor som går, SCN går också bra att betala. Inkasso brukar inte gå, inte heller Ecster. Från att jag lägger in fakturorna för betalning så tar det 2 dagar så är de betalda hos mottagaren. Har man inte Billhop så kan man bara gå till en bankomat och ta ut pengarna och sen sätta in de i en insättningsautomat och sen betala via sin internetbank. Billhop tar 2,5% i avgift. Att ta ut i bankomaten kostar också. Så får mig är det smidigare att inte ta ut. Målet är att använda Billhop mindre och mindre. Men är inte där än, måste fortf använda samma pengar "två ggr" Det finns också en annan tjänst lik Billhop men jag minns inte vad den hette. Billhop skickar alltid bekräftelse via mejl både när man lagt in räkningar och när räkningarna blivit betalda. Använder man Amex t ex så tar det längre tid, men för de vanligare korten så tar det 2 vardagar. Kanske skulle sagt det från början att detta gäller alltså för kreditkort, man måste ha kreditkort och det måste finnas pengar på korten för att kunna göra så. Har du 0 kr på kreditkortet så kan du inte använda dessa 0 kr för att betala räkningar. Du kan lägga in fakturor precis när du vill (så länge det finns pengar på dina kreditkort), även förfallna fakturor går bra. När det gäller din andra fråga om Betalkoll så fick jag nyligen beviljad fr 2 k till 45 k och det är ett mysterium eftersom jag tidigare inte kunnat höja fr 2 k. Sökte med betyg 8.3 och taxerad inkomst 170 k. Trodde inte mina ögon. Hade precis som du utnyttjat hela beloppet. Du kan väl försöka höja en gång i månaden, de tar en mini uc så det skadar inte? Jag hade nästan gett upp att få en höjning. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hjälp! Hur blir jag beviljad samlingslån?
Topp