Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hjälp en trött tjej i kaoset
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 413079" data-attributes="member: 3402"><p>1.8 miljoner + minst 2 miljoner i ränta (10-20% årligen). eftersom att det inte kommer gå att amortera med den inkomsten så är egentliga skulderna förmodligen över 4 miljoner.</p><p></p><p>Inkomst: 30.000</p><p>Fasta utgifter: 11500</p><p>Kvar: 18500</p><p></p><p>Om det mirakulöst går runt varje månad som det är nu så kommer det ta minst:</p><p></p><p>4 000 000 / 18500 = 217 månader (18 år) att bli skuldfri om du betalar allt du får in. I verkligheten förmodligen MINST 20-25 år med bra diciplin. Men min misstanke är att 18500 inte räcker för att betala räkningarna för lånen (det kan tom vara för sent att försöka med snöbollsmetoden + jämkning, då måste det räknas på ordnentligt om det är möjligt), utan att du får ta ut krediter och lån varje månad för att gå runt. Vilket gör att du aldrig kommer komma i närheten av att bli skuldfri genom att betala vanliga vägen.</p><p></p><p>Väl motiverat fall att släppa alla lån, ta hand/planera din skälighet för skuldsanering. Får du skuldsanering direkt är allt borta utom CSN på 5 år, får du gå på utmätning 2 år och sen blir beviljad är du skuldfri om 7 år. Oavsett så tror jag med rätt planering av skälighet att du kan bli skulfri (bortsett CSN) innan du fyller 43. Men första steget är att bygga skälighet. Delvis inte ta fler lån, inte ta fler krediter. Sätta brytpunkter för vad som är anledningen till att skulderna uppstått etc.</p><p></p><p>Om du mirakulöst kan flytta till billigare, få 10.000 mer i månaden, jämka och köra snöbollsmetoden för att amortera bort skulderna så kommer du ändå förmodligen bli skuldfri minst 10-15 år tidigare genom skuldsanering. Kanske kanske det är möjligt, men även om man verkligen vill göra rätt för sig så är det inte värt tiden är min åsikt. Har du pannben och fixar det innan du är pensionär, vad är det egentligen värt? Jag rekommenderar verkligen skuldsanering/planera för skuldsanering så att du inte kastar bort alla dessa år av livet på att betala ihjäl dig. Oavsett om det initialt känns som ett nederlag att gå till KFM för hjälp. Jag kämpade länge med ännu mera skulder och inser nu hur många år av livet jag kommer spara som skuldfri efter jag fick skuldsanering (tror jag har räknat på alla mattematiska modeller och skuldsanering var den absolut snabbaste vägen att bli skuldfri, med många, många års skillnad) . Dessutom har jag bättre ekonomi under skuldsanering än jag hade innan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 413079, member: 3402"] 1.8 miljoner + minst 2 miljoner i ränta (10-20% årligen). eftersom att det inte kommer gå att amortera med den inkomsten så är egentliga skulderna förmodligen över 4 miljoner. Inkomst: 30.000 Fasta utgifter: 11500 Kvar: 18500 Om det mirakulöst går runt varje månad som det är nu så kommer det ta minst: 4 000 000 / 18500 = 217 månader (18 år) att bli skuldfri om du betalar allt du får in. I verkligheten förmodligen MINST 20-25 år med bra diciplin. Men min misstanke är att 18500 inte räcker för att betala räkningarna för lånen (det kan tom vara för sent att försöka med snöbollsmetoden + jämkning, då måste det räknas på ordnentligt om det är möjligt), utan att du får ta ut krediter och lån varje månad för att gå runt. Vilket gör att du aldrig kommer komma i närheten av att bli skuldfri genom att betala vanliga vägen. Väl motiverat fall att släppa alla lån, ta hand/planera din skälighet för skuldsanering. Får du skuldsanering direkt är allt borta utom CSN på 5 år, får du gå på utmätning 2 år och sen blir beviljad är du skuldfri om 7 år. Oavsett så tror jag med rätt planering av skälighet att du kan bli skulfri (bortsett CSN) innan du fyller 43. Men första steget är att bygga skälighet. Delvis inte ta fler lån, inte ta fler krediter. Sätta brytpunkter för vad som är anledningen till att skulderna uppstått etc. Om du mirakulöst kan flytta till billigare, få 10.000 mer i månaden, jämka och köra snöbollsmetoden för att amortera bort skulderna så kommer du ändå förmodligen bli skuldfri minst 10-15 år tidigare genom skuldsanering. Kanske kanske det är möjligt, men även om man verkligen vill göra rätt för sig så är det inte värt tiden är min åsikt. Har du pannben och fixar det innan du är pensionär, vad är det egentligen värt? Jag rekommenderar verkligen skuldsanering/planera för skuldsanering så att du inte kastar bort alla dessa år av livet på att betala ihjäl dig. Oavsett om det initialt känns som ett nederlag att gå till KFM för hjälp. Jag kämpade länge med ännu mera skulder och inser nu hur många år av livet jag kommer spara som skuldfri efter jag fick skuldsanering (tror jag har räknat på alla mattematiska modeller och skuldsanering var den absolut snabbaste vägen att bli skuldfri, med många, många års skillnad) . Dessutom har jag bättre ekonomi under skuldsanering än jag hade innan. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Hjälp en trött tjej i kaoset
Topp