Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hjälp!!! Bedrägeri, lån i mitt namn!!!

Hej.

Jag behöver råd och hjälp.
Idag när jag kom hem ifrån jobbet så låg det ett brev ifrån kronofogden i brevlådan. Att Folkia kräver mig på 3000:- plus avgifter på drygt 800:-.

Detta är alltså ett lån som jag inte har tagit. Förmodligen har någon snott posten då jag inte har fått några som helst inkasso krav eller påminnelser.

Hur går jag till väga?
Har ännu inte pratat med folkia. Någon som vet hur hjälpsamma dom är när det gäller sådant här?

Kommer polisen försöka leta upp vems kontonummret är som pengarna har betalats ut till eller är det för lågprioriterat hos dom?

Väbligen återkom med svar!

Jag är vettskrämd.... :(

Tråkigt. Ta kontakt med Folkia, dom vet hur det hela ska hanteras. Kanske kan dom ge lite ledtrådar till hur det hela ha gått till...

Tråkigt. Ta kontakt med Folkia, dom vet hur det hela ska hanteras. Kanske kan dom ge lite ledtrådar till hur det hela ha gått till...

Har nu pratat med folkia och dom brydde inte sig någonting.
Det enda dom sa att dom kan göra var att dra tillbaka kravet ifrån kronofogden om dom får in en kopia på polisanmälningen.

Så min fråga nu är ifall någon vet hur stor prioritet detta har hos polisen?
Folkia har ju konto uppgifterna och allt till den som har fått lånet utbetalt. Är det inte bara för polisen att ringa dom och ta reda på vem som har det kontot?

Eller krävs det myclet mer?

ja du måste helt enkelt kontakta polisen och höra med dom vad som kan göras.och såklart måste en polisanmälan göras.det är ju ett bedrägeri.

och samtidigt så kan jag förstå att folkia kanske inte kan göra något eller tror på dig.dom kan tro att du försöker undvika betala.dom och därför vill dom ha kopia på polisanmälan.
jag hoppas det ordnar sig för dig.

Handlar inte så mycket om hur stor prioritet detta får hos polisen, för det låter nog som ett fall de bör kunna lösa ganska enkelt. Folkia måste ju veta var pengarna betalats ut och sen kan ju polisen få reda på vem som har hand om det kontot från banken. Har inga pengar betalats ut till ett konto som du står bakom så blir väl det hela ännu enklare, åtminstone när det gäller hur ni ska göra med Folkia.

Polisanmäl

Förstår inte problemet.
Ring polisen och skicka kopia till Folkia så slipper du betala.
Vad polisen sedan priortiterar eller inte spelar ju inte dig någon roll.

Börja med polisanmälan. Folkia kan ju sen vissa för Polisen var pengarna betalts ut till för konto och med anmälan kan Polisen begära av berörd bank vems det kontot tillhör.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp