- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Hej,
Jag har större lånebehov i slutet av augusti och hade tänkt optimera mitt kreditbetyg på bästa möjliga sätt för att få så många bud som möjligt.
(Kommer söka 350-500,000 SEK)
Skulle uppskatta om ni som bistår med expertis besvarar frågorna nedan.
Dagsaktuell information hos respektive kreditupplysningsföretag:
UC:
Riskprognos: 0,6%
Årsinkomst 2019: 0 SEK
Underskott: 30,000 SEK
Årsinkomst 2020: 1,008,000 SEK
Underskott: 60,000 SEK
Inga lån eller krediter
Inga betalningsanmärkningar, skuldsaldo.
Två förfrågningar (En försvinner 29 juni och sista 4 augusti och kommer givetvis vänta ut dessa)
Creditsafe:
96/100 - Mycket hög kreditvärdighet
Bisnode:
7/10
Mina frågor lyder:
1.) Borde jag ordna en mindre kontokredit om 30-50,000 SEK med minimalt utnyttjande för att optimera riskprognosen ytterligare? Råder delade meningar om detta bland forumets medlemmar.
(Exempelvis Ferratum som använder Creditsafe men rapporterar till UC alternativt Collector betalkoll, Mini-UC.)
2.) Borde jag justera mitt underskott till noll eller kommer det påverka märkbart?
3.) Har i dagsläget ett lånebehov om 100-200,000 SEK och skulle vilja få tips på vart jag borde vända mig. Har funderat på Holmbank alternativt Wästgöta och information om eventuell strategi och beviljandegrad uppskattas! Gärna en aktör där man i dagsläget inte behöver verifiera inkomst och dyl.
4.) Välkomnar alla sorters tips ni kan komma på!
Tack på förhand, alla experter här på forumet!
Jag har större lånebehov i slutet av augusti och hade tänkt optimera mitt kreditbetyg på bästa möjliga sätt för att få så många bud som möjligt.
(Kommer söka 350-500,000 SEK)
Skulle uppskatta om ni som bistår med expertis besvarar frågorna nedan.
Dagsaktuell information hos respektive kreditupplysningsföretag:
UC:
Riskprognos: 0,6%
Årsinkomst 2019: 0 SEK
Underskott: 30,000 SEK
Årsinkomst 2020: 1,008,000 SEK
Underskott: 60,000 SEK
Inga lån eller krediter
Inga betalningsanmärkningar, skuldsaldo.
Två förfrågningar (En försvinner 29 juni och sista 4 augusti och kommer givetvis vänta ut dessa)
Creditsafe:
96/100 - Mycket hög kreditvärdighet
Bisnode:
7/10
Mina frågor lyder:
1.) Borde jag ordna en mindre kontokredit om 30-50,000 SEK med minimalt utnyttjande för att optimera riskprognosen ytterligare? Råder delade meningar om detta bland forumets medlemmar.
(Exempelvis Ferratum som använder Creditsafe men rapporterar till UC alternativt Collector betalkoll, Mini-UC.)
2.) Borde jag justera mitt underskott till noll eller kommer det påverka märkbart?
3.) Har i dagsläget ett lånebehov om 100-200,000 SEK och skulle vilja få tips på vart jag borde vända mig. Har funderat på Holmbank alternativt Wästgöta och information om eventuell strategi och beviljandegrad uppskattas! Gärna en aktör där man i dagsläget inte behöver verifiera inkomst och dyl.
4.) Välkomnar alla sorters tips ni kan komma på!
Tack på förhand, alla experter här på forumet!