Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

HJÄLP! Kopplat bort medgivande

Hej! Skulle behöva all hjälp jag kan få, det är så att jag har kopplat bort medgivande från alla mina olika lån.

nu har de ändå dragit 8000kr totalt från mig kort med ”Trustly” trots att jag kopplat bort det. Nu står man här utan cash till hyran…..

har tidigare sagt att jag ska låta allt gå till KFM.
Får e verkligen bara koppla på autogiro igen och dra pengar?

finns det något sätt att få tillbaka dessa pengar?

skrev till Lendify (LUNAR) nu och ”krävde återbetalning” men ännu inte fått något svar.

Autogiro finns ju för att du skall betala i god tid och är en överenskommelse mellan dig och de du skall betala. Kan det varit så att du tagit bort det för sent? Kanske istället kontakta din egen bank? De kanske har möjligheten att återkalla? Testa kan man ju alltid göra.
Att kräva tillbaka pengarna i detta skede tror jag är inte realistiskt men jag håller tummarna för dig.

Grejen var den att jag har kopplat bort alla medgivande på min bank. Förra månaden så drogs ingenting. Men nu står de att de har medgivande igen om jag går in på banken!?

Känns som att det måste vara "Fel" att de bara ska kunna koppla på medgivande efter jag har tagit bort det?

Grejen var den att jag har kopplat bort alla medgivande på min bank. Förra månaden så drogs ingenting. Men nu står de att de har medgivande igen om jag går in på banken!?

Känns som att det måste vara "Fel" att de bara ska kunna koppla på medgivande efter jag har tagit bort det?
Det kan ju inte vara fel om du har nåt att betala?

Står det i avtalet att dom får koppla på så är det väl okej, annars tveksamt.
Enklare att ha ett nytt tomt konto att flytta medgivanden till..

Tyvärr så tror jag att det är kört om de redan dragit pengarna oavsett hur de kunnat göra det. Kan det vara så att du bara råkat ta bort dragningar för förra månaden? Men att det skulle fortsättas dra nu som vanligt? Jag menar om du tog bort dragningarna från Kommande dragningar och inte tog bort själva autogiron?
Hur som helst beklagar att du nu står utan pengar för hyran! Ring hyresvärden och be om uppskov.

Pratade precis med dem och de sade att de försöker koppla på "med jämna mellanrum" för att kolla om det finns teckning, och om jag inte är nöjd med beslutet så skall jag gå via trustly och berätta mitt missdöme. Dock är pengarna ett minne blott då de betalas oavkortat in på lånet. När jag går igenom själva låner jag signade på så finner jag dock ingenting om att de kan komma att "Slå på medgivande" om det är så att jag tagit bort det.

Tråkigt, men bara bita i det sura äpplet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp