Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hitta vägen

Först, jag vill tacka alla er att ni finns alltid här att stötta varandra och det viktiga - inte bedöma negativ.
Kanske jag blir lite lång i min berättelse, men jag måste prata med någon , känner mig helt ensam, liten och helt slut.
Klump i mågen, ångest och ingen lyst att kämpa.
Allt började med när en dag (2029) kom skilsmässan, efter 17 år i äktenskap, 3 barn och ett stor lån på 500 tkr. Men gjorde allt och kunde betala allt i tid.
Depressionen släppte inte mig, jag ville hitta ngt som gör man glad . Under en resa till Turkiet, träffar jag en person som jag börjar blir kär och må bra att vara med honom.
Bara för att åka till honom, jag började låna och låna om. Det var min redskap. Till sist jag fixar äktenskap med honom och hämtar hit. Men skulderna uppnått 1,2 mkr.
år 2020 öppnade ett litet företag, sidan om arbetet för att kunna försörja oss.
Han jobbade inte i 1 år, i år i april börjar läsa språk och få CSN. Lämnar bara 6000kr, och tycker det är tillräckligt bara för att jag har 3 barn sen innan.
När jag tänkte att det kan bli bättre, det ordnar sig, redovisaren gör en sådant fel för 2021 och jag få ett smäll på 200 extra för moms och 300tkr skatt.
När jag sitter och diskuterar med ”kärleken ”, han säger bara: det är dina skulder , ditt boende, din bil.
Jag betalar dig vad jag kan, kan inte hjälpa dig.
Kanske han har rätt, ” ingen tvingade dig att komma till mig”. Så han har glömt allt vad jag gjorde för honom . Nu sitter jag själv med alla problem och vet inte hur ska jag börja planera livet, helt förkrossad.
Kärra vänner- mina tankar är att jag vill släppa allt till Kronofogden och ansöka om skuldsanering, men vet inte om jag gör rätt?
Har 50% bostadsrätt, en bil som har värde, men inte mer än 200tkr( lån på 150tkr.
Vet inte om jag hinner ansöka om samlingslån, har 17,2UC, inkomsten kommer att uppdateras snart och det är 890tkr (2021).
Har inga inkasso ärende, men det kommer säkert .
Förlåt att jag skrev så mycket, men det känns så bra kunna berätta allt här, för att jag vet- någon kommer att förstå mig.

När ska skatten vara betald? Är det i enskild firma eller AB?

Tror f ö inte att csn ansett att en viss summa är tillräckligt bra pga att du har barn eller så.. csn jobbat ju efter olika lagar och det är nog i de lagarna som dom fått stöd för vilket belopp maken har rätt till. Om pengarna räcker till något eller inte ska inte csn ta hänsyn till

Nudlar och fördela en grillad kyckling på två tillfällen.. har inte köpt sån på ett par månader, men kanske 60 kr, och nudlar för 20 kr?

Först, jag vill tacka alla er att ni finns alltid här att stötta varandra och det viktiga - inte bedöma negativ.
Kanske jag blir lite lång i min berättelse, men jag måste prata med någon , känner mig helt ensam, liten och helt slut.
Klump i mågen, ångest och ingen lyst att kämpa.
Allt började med när en dag (2029) kom skilsmässan, efter 17 år i äktenskap, 3 barn och ett stor lån på 500 tkr. Men gjorde allt och kunde betala allt i tid.
Depressionen släppte inte mig, jag ville hitta ngt som gör man glad . Under en resa till Turkiet, träffar jag en person som jag börjar blir kär och må bra att vara med honom.
Bara för att åka till honom, jag började låna och låna om. Det var min redskap. Till sist jag fixar äktenskap med honom och hämtar hit. Men skulderna uppnått 1,2 mkr.
år 2020 öppnade ett litet företag, sidan om arbetet för att kunna försörja oss.
Han jobbade inte i 1 år, i år i april börjar läsa språk och få CSN. Lämnar bara 6000kr, och tycker det är tillräckligt bara för att jag har 3 barn sen innan.
När jag tänkte att det kan bli bättre, det ordnar sig, redovisaren gör en sådant fel för 2021 och jag få ett smäll på 200 extra för moms och 300tkr skatt.
När jag sitter och diskuterar med ”kärleken ”, han säger bara: det är dina skulder , ditt boende, din bil.
Jag betalar dig vad jag kan, kan inte hjälpa dig.
Kanske han har rätt, ” ingen tvingade dig att komma till mig”. Så han har glömt allt vad jag gjorde för honom . Nu sitter jag själv med alla problem och vet inte hur ska jag börja planera livet, helt förkrossad.
Kärra vänner- mina tankar är att jag vill släppa allt till Kronofogden och ansöka om skuldsanering, men vet inte om jag gör rätt?
Har 50% bostadsrätt, en bil som har värde, men inte mer än 200tkr( lån på 150tkr.
Vet inte om jag hinner ansöka om samlingslån, har 17,2UC, inkomsten kommer att uppdateras snart och det är 890tkr (2021).
Har inga inkasso ärende, men det kommer säkert .
Förlåt att jag skrev så mycket, men det känns så bra kunna berätta allt här, för att jag vet- någon kommer att förstå mig.
Det kan vara så att om du anlitat en redovisningsbyrå och de begått ett så allvarligt fel i ditt AB, så kan de vara skadeståndsskyldiga. Kolla vad som står i avtalet. De som jobbar på redovisningsbyråer och även fristående konsulter, bör ha ansvarsförsäkringar för sådana tillfällen om de är någorlunda seriösa. Värt att kolla i varje fall, när det rör sig om så stora summor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp