Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hitta sina skulder till sanering

Hur i hela hissingen ska man hitta alla skulder man har i en tilltänkt saneringen sökan. Har fan inte en aning med allt som finns. Blir knäpp! Hur

Hur i hela hissingen ska man hitta alla skulder man har i en tilltänkt saneringen sökan. Har fan inte en aning med allt som finns. Blir knäpp! Hur
Kände samma jag! Har inledande nu men sedan ansökan så i såg jag att jag missat typ 5-6 skulder, som jag nu fått säga till om i efterhand och dem verkade förstå ändå att det inte var så lätt att hålla reda på.
Men tips är att logga in på alla inkasso du kan hitta och leta efter skulder

Jag loggade bara in på alla mina sidor och skrev ner i excel

- Långivare/Bank:
- Ursprungligt belopp
- Totalbelopp som du har kvar exkl ränta:
- Nuvarande Månadskostnad:
- Totalbelopp inklusive ränta enligt betalplan (månadskostnad x antal månader kvar på lånet/krediten):
- Effektivränta (eller nominell ränta om det inte står):
- Datum lånet togs:
- Syfte med lånet:

så ställde jag upp alla lån/krediter/fakturabolag i mitt personliga brev till KFM vid ansökan om skuldsanering.

Hittar du inte infon så maila bankerna att du avropar lagen om GDPR för att inhämta följande uppgifter:
Typ såhär du kan kopiera nedan mall och bara fylla i och skicka så får du svar inom 1-3 dagar oftast:

"

Rubrik: Personnumer - Avropar GDPR: Inhämta uppgifter kring mitt lån/kredit

Email: står oftast under "kontakta oss" annars googla ex "Ferratum epost" eller "Credigo epost"

Hej Banknamn,

Mitt namn är:
Personnummer:
Email:

Jag är kund hos Er idag och håller på med budgetering och planering för att få bättre koll och översikt kring min ekonomi.
Därför så avropar jag härmed lagen om GDPR för att inhämta följande uppgifter som jag vill att ni svarar på, så att jag kan bokföra dessa i Excel till min lånöversikt.

De uppgifter som jag frågar efter på mitt/mina lån är följande:
  • Ursprungligt belopp
  • Kvarvarande belopp på lånet/krediten
  • Månadskostnad
  • Nominell Ränta
  • Effektivränta
  • Datumet kontraktet skrevs på för lånet/utbetalningen skedde
Det är viktigt att ni svarar på samtliga av ovan frågor (Är det så att jag har fler lån/krediter/produkter med olika belopp och räntesatser hos Er så vill jag att ni svarar på dom separat i samma mail och inte ihopslaget.)

Tacksam för snabbt svar och önskar Er en trevlig fortsättning!

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn

"

Sen allt eftersom du får alla uppgifter skriver du bara ner dom i Excel som du sedan skriver ut och postar med i ansökan om skuldsanering, eller om du gör det digitalt men då får du inte med alla uppgifter annat än beloppen osv.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp