Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har Vivus och behöver lösa en bättre avbetalningsplan/ släppa till inkasso?

Hej!

Jag har en skuld på vivus på 50k, tror dem kallar det för kontokredit.

Jag betalar in ett belopp varje månad, sen så kan jag låna pengar upp till 50k under förutsättning att jag har låneutrymme på kontokrediten.

Problemet är att denna månaden vill dem ha in 20500kr, vilket jag inte har.

jag har satt mig i en ond spiral, förr var det att jag bara behövde betala in 10k, men eftersom att jag inte har en buffert var jag tvungen att låna dem samma dag som dem fick in pengarna. Så om jag betalde in 10k, så kunde jag bara låna 8k, osv

Så om jag betalar in 20500kr, så kommer jag förmodligen bara låna 18k

Dem har ingen avbetalingsplan, där jag kanske får amorteringsfritt eller räntefritt, eller dela upp betalningen på mindre belopp

Om jag släpper allting till inkasso, då kommer 50 000kr åka direkt till dem. Kan man förhandla med inkasso om avbetalningsplan? Någon som vet hur det funkar?

Bättre att släppa till inkasso, Riverty Sweden (Gothia inkasso).
Försök lägga upp en rimlig avbetalningsplan som varken blir för mycket att betala för dig men som samtidigt ska vara upplagd så att du slipper betala massvis med ränta.

Bättre att släppa till inkasso, Riverty Sweden (Gothia inkasso).
Försök lägga upp en rimlig avbetalningsplan som varken blir för mycket att betala för dig men som samtidigt ska vara upplagd så att du slipper betala massvis med ränta.
Vad skulle du säga är rimligt, jag kan tänka mig betala 2000kr i månaden. Eller tror du man kan fråga inkasso om till och med 1500kr i avbetalning

Jag tror att det blir svårt att få avbetalning på 2000 kr på skuld som är 50k. Men du kan försöka fråga och förklara situationen.
Uppdatering, Jag fick positiva svar från Vivus.

Min skuld hos vivus är 50500kr

Dem godkänner en betalningsplan på 25 månader, där jag betalar 2075kr/mån
Med start 29/6 första betalningen.

51875:- Totalt betalar jag då, fan det är ju mkt billigare än att ha den där kontokrediten som dem har.

Uppdatering, Jag fick positiva svar från Vivus.

Min skuld hos vivus är 50500kr

Dem godkänner en betalningsplan på 25 månader, där jag betalar 2075kr/mån
Med start 29/6 första betalningen.

51875:- Totalt betalar jag då, fan det är ju mkt billigare än att ha den där kontokrediten som dem har.
Hej hur gick du tillväga, ringde du dem? Tycker de varit så dryga på mejl och inte erbjuder någon bättre plan alls:/

Hej hur gick du tillväga, ringde du dem? Tycker de varit så dryga på mejl och inte erbjuder någon bättre plan alls:/
Nej jag mailade och förklarade min situation. Var ödmjuk och förklarade att tyvärr så har jag hamnat i en ond lånespiral och jag vill ta mig ur det här. Att jag omöjligt kan betala 20 500kr men att jag kan avbetala max 2000kr/mån. Om det inte finns en möjlighet så får dem tyvärr skicka det vidare till kronofogden.

Efter inspiration av TS så drog jag iväg ett mail till Vivus där jag endast var trevlig och berättade att jag inte kan betala in det höga beloppet.

Gav ett förslag som jag trodde gynnade mig, 3k i 12 mån med en skuld på 30k. Fick tillbaka att dem erbjöd en plan till lägre belopp än det jag föreslog i 12 mån :facejoy:.

Jag hotade inte eller bad om kfm annars, räckte att fråga schysst. Helt chockad blev jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp