Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har tyvärr behövt låta en skuld gå till löneutmätning

Har tyvärr behövt låta en skuld gå till löneutmätning, riktigt hemskt känns det och första gången också. Frågade lönekontoret om endast de får info vilket de bekräftade men eftersom chefen godkänner lönerna ser väl denne avdraget på utmätning? Eller är det bara frånvaro mm? Jag ser ju det tydligt hos mig och är nu orolig att chefen sett och med detta tappat all förtroende för mig. Fy vad hemskt detta känns. Mår så dåligt.

Att man har utmätning behöver ju inte betyda att man egentligen har misskött sig. Kan ju vara en bortglömd parkeringsbot, att man stått som borgensman åt nån eller varit med om en konkurs.

Att man har utmätning behöver ju inte betyda att man egentligen har misskött sig. Kan ju vara en bortglömd parkeringsbot, att man stått som borgensman åt nån eller varit med om en konkurs.

Mm men hemskt oavsett. Ligger nu sömnlös igen. I mitt jobb är förtroende så otroligt viktigt. Nu vill jag bara byta jobb och gå under.

Du ska absolut inte känna så , det är ju väldigt många som har löneutmätning , jag är i samma sits och min löneutmätning startar den 24 denna månaden för första gången ... klart det känns väldigt konstigt att få så mycket mindre i kuvert , men samtidigt så vänder det en dag ! Sen tycker jag din chef ska istället ha förståelse att alla kan hamna snett någon gång i livet !

På mitt arbete, så är det min tidrapport inkl. utlägg och resor i tjänsten som min närmsta chef skall godkänna varje månad - inte min lön.
Bör vara samma hos Dig kan jag tänka mig?!

Sorgligt att Du har tvingats ”släppa” en skuld. :( Jag vet alltför väl hur det känns...

På mitt arbete, så är det min tidrapport inkl. utlägg och resor i tjänsten som min närmsta chef skall godkänna varje månad - inte min lön.
Bör vara samma hos Dig kan jag tänka mig?!

Sorgligt att Du har tvingats ”släppa” en skuld. :( Jag vet alltför väl hur det känns...
På mitt jobb ska även avdelningschefen godkänna lönen sen med , min chef var min far närmligen fram till december förra året ! Så försökte bara hålla ut tills han gick i pension ! Hade varit otroligt jobbigt om han fick reda på det från lönekontoret:) även detta ett stort företag !

Det är betydligt vanligare än du tror och man får nog i den situationen bara försöka släppa tanken på skammen och få det gjort. Du får se det som att du halkat till. Låt det bli första och sista gången så är det glömt snart.
Lycka till!

Jag förstår att det är skrämmande och att du känner dig skamsen. Det är ingen som med stolthet går in i denna processen.
Med tiden kommer det precis som med de flesta jobbiga saker i livet lägga sig. Jag har varit där du är 2018 och hade ständig ångest men det blev en lättnad att slippa ha ännu större ångest varje månad när alla räkningar och lån skulle betalas.
Jag lovar dig att du kommer att känna en enorm lättnad.
Döm inte dig så hårt och det kommer ingen annan göra heller.
Idag kan jag tom berätta för andra att jag har skuldsanering utan att skämmas.
Kram på dig. ❤️

Det är betydligt vanligare än du tror och man får nog i den situationen bara försöka släppa tanken på skammen och få det gjort. Du får se det som att du halkat till. Låt det bli första och sista gången så är det glömt snart.
Lycka till!
Kloka ord vännen :)

Jag förstår att det är skrämmande och att du känner dig skamsen. Det är ingen som med stolthet går in i denna processen.
Med tiden kommer det precis som med de flesta jobbiga saker i livet lägga sig. Jag har varit där du är 2018 och hade ständig ångest men det blev en lättnad att slippa ha ännu större ångest varje månad när alla räkningar och lån skulle betalas.
Jag lovar dig att du kommer att känna en enorm lättnad.
Döm inte dig så hårt och det kommer ingen annan göra heller.
Idag kan jag tom berätta för andra att jag har skuldsanering utan att skämmas.
Kram på dig. ❤️
Känner likadant som dig faktiskt , en oerhört lättnad att slippa all räkningar som trillar in varje månad ! För det var det jobbigaste tyckte jag , först kom alla vanliga räkningar och sen kom även en omgång påminnelse ! Var helt sjukt med post ! Kom ihåg i november månad när vi var i Thailand två veckor och kom hem , vilket hav av post ! Helt sjukt ! Ångrar inte en dag att jag släppte mina räkningar till fogden , tycker detssutom man har betydligt bättre koll när dom ligger där ! Känns nästan som ett stort lån istället på 370k :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp