Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Har tagit lån åt mitt ex på 600k, han kan inte betala tillbaka..
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 392521" data-attributes="member: 3402"><p>Rent juridiskt så vet jag inte om han har någon betalningsskyldighet.</p><p></p><p>Men man kan konstatera att han är en riktig ynkrygg som lovar pengar utan att betala.</p><p></p><p>Eftersom du tog över hans del så nollades hans UC antar jag. Skulle inte bli förvånad om personen sitter på massvis av nya lån och helt enkelt inte kan betala.</p><p>Speciellt om något beroende ligger bakom lånen från första början som han aldrig fick hjälp eller motivation att avsluta när du tog över dom på dig.</p><p></p><p>Har själv vart spelberoende en gång i tiden, så jag vet att så fort det fanns utrymme till nya lån på UC och möjlighet till mer spel så var man som ett barn på julafton.</p><p></p><p>Med det sagt så hade jag nog ändå försökt att höra mig för lite med KFM, banker, lawline etc. Se om det är något som man kan göra.</p><p>Han har bedragit och backstabbat dig, lagligt eller inte lagligt. Så hade inte tvekat att sätta personen i skiten för att rädda ditt eget skinn om det finns en utväg.</p><p></p><p></p><p>Kom ihåg att 1.2 miljoner är inte 1.2 miljoner om du inte kan amortera. Är lånet på 12 år?</p><p></p><p>16000 kr i månaden som du skrev</p><p>12 år = 144 månader</p><p></p><p>Som exempel:</p><p>16000 x 144 = strax över <strong>2,3 miljoner i totalkostnad</strong> vid lägsta betalning</p><p></p><p>2.3 miljoner - 1.2 miljoner = 1.1 miljon i ränta</p><p>Du får tillbaka 30% på skatten</p><p>1,1 miljon ränta x 0.3 = <strong>330.000 i skatteåterbäring (27500kr per år)</strong></p><p></p><p>2,3 miljoner - 330.000 = <strong>Ca 2 miljoner </strong>som lånet egentligen ligger på (om du inte kan amortera, då blir det billigare)</p><p></p><p>2 miljoner - 1.2 miljoner = 800.000 kr i ren ränta.</p><p></p><p>Så det är värt att vända på varje sten för att se om du kan få han att betala.</p><p></p><p>Utväg 2 är att om du ligger under existensminimum så betala kanske 8-12 månader sen försök få till en skuldsanering så är du skuldfri 4-5 år senare beroende på betalplan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 392521, member: 3402"] Rent juridiskt så vet jag inte om han har någon betalningsskyldighet. Men man kan konstatera att han är en riktig ynkrygg som lovar pengar utan att betala. Eftersom du tog över hans del så nollades hans UC antar jag. Skulle inte bli förvånad om personen sitter på massvis av nya lån och helt enkelt inte kan betala. Speciellt om något beroende ligger bakom lånen från första början som han aldrig fick hjälp eller motivation att avsluta när du tog över dom på dig. Har själv vart spelberoende en gång i tiden, så jag vet att så fort det fanns utrymme till nya lån på UC och möjlighet till mer spel så var man som ett barn på julafton. Med det sagt så hade jag nog ändå försökt att höra mig för lite med KFM, banker, lawline etc. Se om det är något som man kan göra. Han har bedragit och backstabbat dig, lagligt eller inte lagligt. Så hade inte tvekat att sätta personen i skiten för att rädda ditt eget skinn om det finns en utväg. Kom ihåg att 1.2 miljoner är inte 1.2 miljoner om du inte kan amortera. Är lånet på 12 år? 16000 kr i månaden som du skrev 12 år = 144 månader Som exempel: 16000 x 144 = strax över [B]2,3 miljoner i totalkostnad[/B] vid lägsta betalning 2.3 miljoner - 1.2 miljoner = 1.1 miljon i ränta Du får tillbaka 30% på skatten 1,1 miljon ränta x 0.3 = [B]330.000 i skatteåterbäring (27500kr per år)[/B] 2,3 miljoner - 330.000 = [B]Ca 2 miljoner [/B]som lånet egentligen ligger på (om du inte kan amortera, då blir det billigare) 2 miljoner - 1.2 miljoner = 800.000 kr i ren ränta. Så det är värt att vända på varje sten för att se om du kan få han att betala. Utväg 2 är att om du ligger under existensminimum så betala kanske 8-12 månader sen försök få till en skuldsanering så är du skuldfri 4-5 år senare beroende på betalplan. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Har tagit lån åt mitt ex på 600k, han kan inte betala tillbaka..
Topp