Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Har släppt allt till KFM! HJÄLP!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 395592" data-attributes="member: 3402"><p>Jag är inte superbra på vad alla termer betyder exakt enligt definition. Men här är min tolkning, någon får gärna rätta mig om jag har fel då jag är nyfiken på om jag börjat förstå termerna rätt:</p><p></p><p><strong>Gäldenär: </strong>Den som är skyldig pengar</p><p><strong>Borgenär/Fodringsägare:</strong> Den som gäldenären är skyldig pengar</p><p></p><p><strong>Betalföreläggande: </strong>En borgenär/fodringsägare (ofta bank eller inkasso) har skickat in betalkrav till KFM att dom vill ha hjälp att driva in en skuld.</p><p><strong>Delgivning:</strong> Det meddelas/informeras att det inkommit en rättslig åtgärd mot "någon". "någon" måste enligt lag bekräfta att man har mottagit delgivning. Kan vara allt från betalkrav, betalplan, stämningsansökning eller andra rättsliga handlingar.</p><p></p><p><strong>Utslag:</strong> Kallas det efter att betalkravet är fastställd av KFM och KFM har beslutat att betalkravet är korrekt och skall betalas av geldenär.</p><p><strong>Skuld att betala: </strong>Betyder att utslaget är positivt och det är juridiskt fastställt att man ska betala</p><p></p><p><strong>Utmätning:</strong> Alla tillgångar ska utmätas/tas - bilar, hus, konton, saker av värde, löner etc.</p><p><strong>Löneutmätning:</strong> KFM tar likvida tillgångar och likvida inkomster utmäts varje månad eller när pengarna kommer in. Oftast när man saknar större saker av värde.</p><p></p><p><strong>Normalbelopp: </strong>Det grundbelopp alla får behålla vid existensminimum</p><p><strong>Förhållsbelopp: </strong>Ditt personliga existenminimum baserat vad hyror, resekostnader till jobb, medicinkostnader, buffert etc ska ligga på efter utredning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 395592, member: 3402"] Jag är inte superbra på vad alla termer betyder exakt enligt definition. Men här är min tolkning, någon får gärna rätta mig om jag har fel då jag är nyfiken på om jag börjat förstå termerna rätt: [B]Gäldenär: [/B]Den som är skyldig pengar [B]Borgenär/Fodringsägare:[/B] Den som gäldenären är skyldig pengar [B]Betalföreläggande: [/B]En borgenär/fodringsägare (ofta bank eller inkasso) har skickat in betalkrav till KFM att dom vill ha hjälp att driva in en skuld. [B]Delgivning:[/B] Det meddelas/informeras att det inkommit en rättslig åtgärd mot "någon". "någon" måste enligt lag bekräfta att man har mottagit delgivning. Kan vara allt från betalkrav, betalplan, stämningsansökning eller andra rättsliga handlingar. [B]Utslag:[/B] Kallas det efter att betalkravet är fastställd av KFM och KFM har beslutat att betalkravet är korrekt och skall betalas av geldenär. [B]Skuld att betala: [/B]Betyder att utslaget är positivt och det är juridiskt fastställt att man ska betala [B]Utmätning:[/B] Alla tillgångar ska utmätas/tas - bilar, hus, konton, saker av värde, löner etc. [B]Löneutmätning:[/B] KFM tar likvida tillgångar och likvida inkomster utmäts varje månad eller när pengarna kommer in. Oftast när man saknar större saker av värde. [B]Normalbelopp: [/B]Det grundbelopp alla får behålla vid existensminimum [B]Förhållsbelopp: [/B]Ditt personliga existenminimum baserat vad hyror, resekostnader till jobb, medicinkostnader, buffert etc ska ligga på efter utredning. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Har släppt allt till KFM! HJÄLP!
Topp