Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Har släppt allt och nu trillar KFM in
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MissbrukARN" data-source="post: 328738" data-attributes="member: 6726"><p>Tjena tjena,</p><p></p><p>För ett år sedan tog jag beslutet att sluta spela och berätta för min sambo om precis allt. Hon hade redan innan vetat om mina skulder och tagit av sina egna pengar för att lösa mina lån samt tagit lån i sitt eget namn för att betala av mina skulder. Trots att jag kämpade mot mitt spelande, lyckades jag ändå spela bort hundratusentals kronor. När jag sedan fick sparken från mitt välbetalda jobb, såg jag ingen annan utväg. Jag stod vid ett vägskäl och gick till en psykolog som uppmuntrade mig att berätta.</p><p></p><p>Så jag skrev ett brev och sa till henne att jag behöver prata med henne, detta efter cirka två veckor av avhållsamhet från min sida i form av att inte vilja vara i närheten, sova på soffan, skylla på att jag är ledsen och upprörd över att ha förlorat mitt jobb. </p><p></p><p>Sagt och gjort, jag skrev ett brev där jag förklarade vad som har hänt, att jag är spelmissbrukare och att jag har tre miljoner i skulder. Jag presenterade vilka lösningar jag hade på problemen, att jag ska söka hjälp för mitt spelberoende och att jag kommer hamna hos Kronofogden och få löneutmätning. Att jag förstår om hon inte vill vara med mig längre, men att jag ska göra allt i min makt för att ge henne de pengar hon har lånat ut till mig tillbaka.</p><p></p><p>Väl sittandes framför henne sa jag mer eller mindre "Jag behöver berätta något, det är inte lätt. Jag har skrivit ett brev som du får läsa i fred. Jag är spelmissbrukare och har tre miljoner i skulder". Sen gav jag henne brevet, sa att jag är ledsen och att hon får läsa det för att jag inte kommer kunna berätta allt utan att bryta ihop. Gick och la mig i sängen. Efter en halvtimme kom hon in och la sig bakom mig och kramade om mig. </p><p></p><p>Där efter har min kassa ekonomi verkligen inte blivit bättre, men hon har fått ett förtroende för mig och litar mer på mig nu, trots att jag inte tillför någon ekonomisk vinning i hushållet. Med stigande elpriser, ett litet barn, ökade drivmedelskostnader och livsmedelskostnader går vi i princip minus varje månad på grund av att KF utmäter större delen av min lön. </p><p></p><p>Jag har gått i Återfallsprevention i ett år, har trillat dit flera gånger och spelat bort några tusen kronor under det gångna året, men jag har ändå mer kontroll på mitt spelande. </p><p></p><p>Mina råd till dig:</p><p></p><p>1. Kontakta Vårdcentralen och boka ett möte med en psykolog</p><p>2. Kontakta skuldrådgivaren i din kommun</p><p>2. Är du seriös med att sluta spela finns det ett behandlingshem i Linköping, Game over tror jag att det heter (googla)</p><p>3. Presentera din situation för din sambo, berätta vad du ska göra för att få allt att funka igen</p><p>4. Låt din sambo ta över din ekonomi</p><p>5. Bry dig inte om din arbetsgivare</p><p>6. Äg situationen - du bestämmer hur du ska må, inte andra. Sluta scrolla på Instagram och TikTok och sluta jämföra dig med andra människor. ALLA har problem, även de som glänser i sin nya BMW på Instagram. Livet är INTE enkelt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MissbrukARN, post: 328738, member: 6726"] Tjena tjena, För ett år sedan tog jag beslutet att sluta spela och berätta för min sambo om precis allt. Hon hade redan innan vetat om mina skulder och tagit av sina egna pengar för att lösa mina lån samt tagit lån i sitt eget namn för att betala av mina skulder. Trots att jag kämpade mot mitt spelande, lyckades jag ändå spela bort hundratusentals kronor. När jag sedan fick sparken från mitt välbetalda jobb, såg jag ingen annan utväg. Jag stod vid ett vägskäl och gick till en psykolog som uppmuntrade mig att berätta. Så jag skrev ett brev och sa till henne att jag behöver prata med henne, detta efter cirka två veckor av avhållsamhet från min sida i form av att inte vilja vara i närheten, sova på soffan, skylla på att jag är ledsen och upprörd över att ha förlorat mitt jobb. Sagt och gjort, jag skrev ett brev där jag förklarade vad som har hänt, att jag är spelmissbrukare och att jag har tre miljoner i skulder. Jag presenterade vilka lösningar jag hade på problemen, att jag ska söka hjälp för mitt spelberoende och att jag kommer hamna hos Kronofogden och få löneutmätning. Att jag förstår om hon inte vill vara med mig längre, men att jag ska göra allt i min makt för att ge henne de pengar hon har lånat ut till mig tillbaka. Väl sittandes framför henne sa jag mer eller mindre "Jag behöver berätta något, det är inte lätt. Jag har skrivit ett brev som du får läsa i fred. Jag är spelmissbrukare och har tre miljoner i skulder". Sen gav jag henne brevet, sa att jag är ledsen och att hon får läsa det för att jag inte kommer kunna berätta allt utan att bryta ihop. Gick och la mig i sängen. Efter en halvtimme kom hon in och la sig bakom mig och kramade om mig. Där efter har min kassa ekonomi verkligen inte blivit bättre, men hon har fått ett förtroende för mig och litar mer på mig nu, trots att jag inte tillför någon ekonomisk vinning i hushållet. Med stigande elpriser, ett litet barn, ökade drivmedelskostnader och livsmedelskostnader går vi i princip minus varje månad på grund av att KF utmäter större delen av min lön. Jag har gått i Återfallsprevention i ett år, har trillat dit flera gånger och spelat bort några tusen kronor under det gångna året, men jag har ändå mer kontroll på mitt spelande. Mina råd till dig: 1. Kontakta Vårdcentralen och boka ett möte med en psykolog 2. Kontakta skuldrådgivaren i din kommun 2. Är du seriös med att sluta spela finns det ett behandlingshem i Linköping, Game over tror jag att det heter (googla) 3. Presentera din situation för din sambo, berätta vad du ska göra för att få allt att funka igen 4. Låt din sambo ta över din ekonomi 5. Bry dig inte om din arbetsgivare 6. Äg situationen - du bestämmer hur du ska må, inte andra. Sluta scrolla på Instagram och TikTok och sluta jämföra dig med andra människor. ALLA har problem, även de som glänser i sin nya BMW på Instagram. Livet är INTE enkelt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Har släppt allt och nu trillar KFM in
Topp