Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Har lånet du tog lett till något positivt i efterhand?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Houseland.se" data-source="post: 442791" data-attributes="member: 8114"><p>Om du har tagit ett lån och börjat betala tillbaka, reflektera över om detta lån har lett till något som faktiskt har haft ett långsiktigt värde för dig.</p><p>Har det hjälpt dig att bygga något som du kan sälja eller dra nytta av på sikt? Eller har det blivit en börda som hindrar din ekonomiska frihet?</p><p></p><p>Den här tråden är tänkt att vara en ögonöppnare för dem som känner att deras livsstil behöver förändras och att det är dags att minska på lånen.</p><p>Att förstå vad lånen faktiskt gör för dig – <strong>om de leder till verklig värdeökning </strong>eller <strong>om de bara håller dig fast i ett mönster</strong> – kan vara nyckeln till att skapa en mer hållbar och fri ekonomi på lång sikt. När du svarar; utgå från det senaste lånet du tog.</p><p></p><p>Ser vi ett negativt resultat i omröstningen kan detta kanske bli en väckarklocka för många att hitta andra, mer ekonomiska alternativ till lån.</p><p></p><p>Jag kan börja:</p><p>Jag valde "delvis" för att jag tog ett lån som jag köpte guld för. Ja, guldmynt.</p><p>Tyvärr åkte ekonomin i botten, och jag var tvungen att sälja det i förtid, vilket gjorde att jag, istället för en vinst, fick en lätt förlust, som gjorde att jag fick en restskuld.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Houseland.se, post: 442791, member: 8114"] Om du har tagit ett lån och börjat betala tillbaka, reflektera över om detta lån har lett till något som faktiskt har haft ett långsiktigt värde för dig. Har det hjälpt dig att bygga något som du kan sälja eller dra nytta av på sikt? Eller har det blivit en börda som hindrar din ekonomiska frihet? Den här tråden är tänkt att vara en ögonöppnare för dem som känner att deras livsstil behöver förändras och att det är dags att minska på lånen. Att förstå vad lånen faktiskt gör för dig – [B]om de leder till verklig värdeökning [/B]eller [B]om de bara håller dig fast i ett mönster[/B] – kan vara nyckeln till att skapa en mer hållbar och fri ekonomi på lång sikt. När du svarar; utgå från det senaste lånet du tog. Ser vi ett negativt resultat i omröstningen kan detta kanske bli en väckarklocka för många att hitta andra, mer ekonomiska alternativ till lån. Jag kan börja: Jag valde "delvis" för att jag tog ett lån som jag köpte guld för. Ja, guldmynt. Tyvärr åkte ekonomin i botten, och jag var tvungen att sälja det i förtid, vilket gjorde att jag, istället för en vinst, fick en lätt förlust, som gjorde att jag fick en restskuld. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Har lånet du tog lett till något positivt i efterhand?
Topp