Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har jag chans till Samlingslån?

Har tyvärr 6 ff, 2 av dessa är som näringsidkare. Inga anmärkningar. Uc score 5,9
Inkomst 623 000kr

blancolån 570 000

krediter utnyttjade 60 000

Lånen jag har har alla ränta under 10%. Vill bara ha allt i en eller två betalningar istället och kanske lite längre avbetalningstid då min återbetalningssumna på vissa lån är galet hög pga att jag tog dem på kort tid. Är det ens lönt att göra ett försök?
Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Du har ju schysst inkomst och är inte överbelånad direkt. Är krediterna fullt utnyttjade? Vet inte om bankerna gör skillnad på förfrågningarna som näringsidkare kontra privat. Har du kollat om du kan förlänga återbetalningstiden på dom korta lånen?

UC-risken är ju inte toppen men med din inkomst/belåningsgrad så kan det nog vara värt att dra iväg en ansökan, vilket belopp har du tänkt att söka i så fall?

Vänta tills det betyg åtminstone är ”bra” alltså under 4%. Snabbaste sättet är att få ner den maxade krediten. Krediter är katastrof för uc betyget. Försök få ner kostnaderna på alla lån och kanske betalafri månad sen betala in så mycket som möjligt på krediten…

Du har bra förutsättningar så bort med krediten och vänta till några ff försvinner

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp