- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Vill peppa er andra som behöver utöka inkomsterna! Jag hade inte sökt jobb eller skrivit cv på ca 15 år. Men för två veckor sedan så bestämde jag mig för att jag måste skaffa ett extra jobb eftersom jag går back varje månad! Så jag skrev ett cv och ett personligt brev och sökte efter extra jobb på arbetsförmedlingens sida samt gick med i en jobb-grupp på Facebook. Det var på en torsdag. På fredag blev jag uppringd för en telefonintervju och sen fick jag komma på gruppintervju. Samtidigt så fick jag napp på ett annat extrajobb. Så nu har jag två! Och jag trodde att det skulle vara supersvårt i min ålder 40+ att få något.
Så ge inte upp! På arbetsförmedlingens sida för lediga jobb kan man filtrera sökningen på att bara söka efter "extrajobb" samt i vilken stad.
Det är inte mycket extra pengar det rör sig om då jag redan jobbar heltid men minst 3-4 000 kr extra kommer jag att få in så jag är glad för det! Bara betala klart Vivus och creditstar...
Så ge inte upp! På arbetsförmedlingens sida för lediga jobb kan man filtrera sökningen på att bara söka efter "extrajobb" samt i vilken stad.
Det är inte mycket extra pengar det rör sig om då jag redan jobbar heltid men minst 3-4 000 kr extra kommer jag att få in så jag är glad för det! Bara betala klart Vivus och creditstar...