Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Handelsbanken lägger på ränta på en kredit som ingår

Handelsbanken lägger på ränta på en kredit som ingår i min skuldsanering. (rubriken blev lite konstig...)

De har heller inte behagat ta bort/avsluta varken lånet el denna kredit som ju ingår i min sanering.
Kontot m kredit övertrasseras nu varje månad...Handlar inte om stora summor, typ 25 kr men det är väl hur som helst inte rätt??

Dom får inte ta ut ränta eller avgift på skulder i skuldsanering. Om det är en kredit du använder mer nu än innan så borde dom kunna ta ut ränta på det som är utnyttjat mer nu än vid inledandet

Nej jag anv inte krediten, det går inte. Testade för skojs skull m att föra över lite pengar som låg tillgodo men se det gick inte. Den är helt stoppad, liksom kortet som hörde till.
Å samtidigt vågar jag inte bråka med dem då jag är rädd att dom ska dra in bankid, swisch o bankkort.

Får jag gissa så kommer krediten finnas kvar efter skuldsaneringen och dom tycker den ska betalas in

Får jag gissa så kommer krediten finnas kvar efter skuldsaneringen och dom tycker den ska betalas in
Kan dom verkligen göra så med en skuld som ingår i skuldsaneringen???
Det skulle betyda att blancolånet som finns hos handelsbanken som dom heller inte plocka bort ( och som ingår i saneringen) att dom helt plötsligt kan börja kräva oss på resten när vår sanering är över??

Kan dom verkligen göra så med en skuld som ingår i skuldsaneringen???
Det skulle betyda att blancolånet som finns hos handelsbanken som dom heller inte plocka bort ( och som ingår i saneringen) att dom helt plötsligt kan börja kräva oss på resten när vår sanering är över??

Nej men dom kan inte kräva er på ränta under saneringen och det verkar ju funka finfint.

Ursäkta om jag är helt borta nu i huvet...lite trött klev upp 03 i morse.. :rolleyes: Men alltså då saneringen är över så ska väl även de lånen vara borta, likaså krediten som ju båda ingår i saneringen?? Dom kan väl inte kräva mej på nånting allas efteråt? Jag ska ju vara nollad då.

Ursäkta om jag är helt borta nu i huvet...lite trött klev upp 03 i morse.. :rolleyes: Men alltså då saneringen är över så ska väl även de lånen vara borta, likaså krediten som ju båda ingår i saneringen?? Dom kan väl inte kräva mej på nånting allas efteråt? Jag ska ju vara nollad då.

Exakt. Men dom kan inte heller kräva dig på ränta eller avgifter under saneringen heller och det verkar dom skita i.

Jag bör m a o strunta i att föra över dessa 25 kr/mån i dispositionsränta som det heter bara för att det står övertrasserat...För vad ska dom eg göra åt det? Dom har ju inget för att skicka det till KFM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp